האם שנת 2017 תסתיים בירידה במסירות הרכב בישראל? מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-יוני, עולה כי במחצית הראשונה של השנה העלייה במסירות עומדת על פחות מ-2%, כאשר הפתיחה הסנסציונית של השנה (45,210 מכוניות בינואר) נראית כבר כמו חלום רחוק.
יוני: חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב
צילום: מנהל
קיה. הובילה ביוני, שנייה מראשית השנה
בחודש יוני עלו לכבישים 25,137 מכוניות, 5% פחות מביוני אשתקד (26,400). מדובר עם זאת בצמיחה קלה לעומת חודש מאי 2017, אז נמסרו 23,550 מכוניות. מלבד ינואר, בשוק הישראלי נרשמת ירידה במסירות הרכב בכל חודש השנה - 1% בפברואר ומרץ, 15% באפריל, 4% במאי וכאמור 5% ביוני. מתחילת השנה נמסרו 168,197 מכוניות, לעומת 165,461 במחצית הראשונה של 2016 (1.6%+).
יוני: חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב
צילום: מנהל
את טבלת המסירות השנתית מוסיפה להוביל יונדאי, עם 23,548 יחידות, ירידה של כאחוז לעומת שנה שעברה. קיה אחריה עם עלייה של 2% ל-21,384 יחידות, וטויוטה שלישית עם צמיחה של 7% ל-18,410 יחידות. יונדאי רשמה חודש יוני חלש (יחסית) - 2,473 יחידות - מה שממקם אותה שלישית בחודש זה אחרי קיה (3,421) וטויוטה (2,603).
יוני: חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב
צילום: מנהל
אודי. מובילת יוני והשנה בקרב יצרניות רכבי היוקרה
בדירוג מותגי היוקרה, אודי מגדילה ביוני את הפער שלה ממרצדס, שבחודש מרץ הצליחה לראשונה לקטוף את המקום הראשון. במחצית הראשונה של 2017 אודי מסרה 3,107 מכוניות (מתוכן 439 ביוני), לעומת 2,732 מרצדס (כולל מסחריות), שהסתפקה ביוני ב-416 יחידות. ב.מ.וו במקום השלישי עם 2,077 יחידות מראשית השנה ו-343 ביוני.
יוני: חודש חמישי ברציפות של ירידה במסירות רכב
צילום: מנהל
עוד בפלח היוקרה, ראויות לציון פורשה ומזראטי. שתי היצרניות מציגות אמנם היקף מכירות זעיר במונחים ישראליים, אך מנגד גם שיפור נאה - פורשה עם 102 יחידות לעומת 46 בינואר-יוני אשתקד, ואילו מזראטי יותר משילשה את מכירותיה עם 97 יחידות (28 אשתקד). נתונים מעודדים יחסית נרשמים השנה גם לקאדילק, עם זינוק מ-191 ל-362 יחידות (כ-90%).