האם שנת 2017 תסתיים בירידה במסירות הרכב בישראל? מנתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב לחודשים ינואר-יוני, עולה כי במחצית הראשונה של השנה העלייה במסירות עומדת על פחות מ-2%, כאשר הפתיחה הסנסציונית של השנה (45,210 מכוניות בינואר) נראית כבר כמו חלום רחוק.
צילום: מנהל קיה. הובילה ביוני, שנייה מראשית השנה
בחודש יוני עלו לכבישים 25,137 מכוניות, 5% פחות מביוני אשתקד (26,400). מדובר עם זאת בצמיחה קלה לעומת חודש מאי 2017, אז נמסרו 23,550 מכוניות. מלבד ינואר, בשוק הישראלי נרשמת ירידה במסירות הרכב בכל חודש השנה - 1% בפברואר ומרץ, 15% באפריל, 4% במאי וכאמור 5% ביוני. מתחילת השנה נמסרו 168,197 מכוניות, לעומת 165,461 במחצית הראשונה של 2016 (1.6%+).
צילום: מנהל
את טבלת המסירות השנתית מוסיפה להוביל
יונדאי, עם 23,548 יחידות, ירידה של כאחוז לעומת שנה שעברה.
קיה אחריה עם עלייה של 2% ל-21,384 יחידות, ו
טויוטה שלישית עם צמיחה של 7% ל-18,410 יחידות. יונדאי רשמה חודש יוני חלש (יחסית) - 2,473 יחידות - מה שממקם אותה שלישית בחודש זה אחרי קיה (3,421) וטויוטה (2,603).
צילום: מנהל אודי. מובילת יוני והשנה בקרב יצרניות רכבי היוקרה
בדירוג מותגי היוקרה,
אודי מגדילה ביוני את הפער שלה מ
מרצדס, שבחודש מרץ הצליחה לראשונה לקטוף את המקום הראשון. במחצית הראשונה של 2017 אודי מסרה 3,107 מכוניות (מתוכן 439 ביוני), לעומת 2,732 מרצדס (כולל מסחריות), שהסתפקה ביוני ב-416 יחידות.
ב.מ.וו במקום השלישי עם 2,077 יחידות מראשית השנה ו-343 ביוני.
צילום: מנהל
עוד בפלח היוקרה, ראויות לציון
פורשה ו
מזראטי. שתי היצרניות מציגות אמנם היקף מכירות זעיר במונחים ישראליים, אך מנגד גם שיפור נאה - פורשה עם 102 יחידות לעומת 46 בינואר-יוני אשתקד, ואילו מזראטי יותר משילשה את מכירותיה עם 97 יחידות (28 אשתקד). נתונים מעודדים יחסית נרשמים השנה גם ל
קאדילק, עם זינוק מ-191 ל-362 יחידות (כ-90%).