אחי עומר היה השותף הראשי שלי לאהבה למכוניות. התשוקה הזו התחילה אצל דודי, ירון נפתלי ז"ל, שהדביק אותי ב"חיידק" – ואני בתורי, הדבקתי את עומר. או יותר נכון, עומר נדבק בשמחה פחות או יותר ברגע שהתחיל לדבר. כך היה התחום המוטורי לעיקר חייו של עומר מגיל מאוד צעיר, חלק מרכזי בקשר בינינו – חלק שאבד עם מותו ומאז חסר לי מאוד.

בכל שנה, אנחנו מקיימים את גביע עומר, אירוע שכולו מוקדש למכוניות, מהירות ותחרותיות – בדיוק כמו שעומר אהב, בדיוק מה שהכי מחבר לעומר.

היה אקשן, היה עומר
צילום: אלון נבון, דותן הלוי

זהו האירוע השלישי שאנו מקיימים, וכמו בכל שנה, ההיענות היתה רבה. יותר מ-65 מתחרים מכל רחבי הארץ מגיעים להתחרות באירוע הגדול ביותר (כך נאמר לי השנה, על ידי אחד מ"זקני השבט") בתחום מכוניות השלט התחרותיות. להתחרות – ולכבד את זכרו של עומר, שהיה חבר ומתחרה ותיק ומוכשר, שהתחרה עם חלקם הגדול של המתחרים, כתף אל כתף, במשך כמעט 10 שנים.

האירוע נערך במסלול ייעודי (הקרוי על שמו של עומר THE OMER RING) – שהוכן במיוחד לאירוע בעבודה והשקעה רבה של אסי ביטון, חברי וחברו הקרוב של עומר, ליאור שדה וחברים נוספים שנרתמו למשימה.

האירוע החל בריכוז המתחרים כבר בשעה 5:30. עד לשעה 6:30, פקדו כל המתחרים את שולחנות העבודה הרבים ותפסו את מקומם עם ציודם הרב.

היה אקשן, היה עומר
צילום: אלון נבון, דותן הלוי

בשעה 7:30, לאחר תדרוך המתחרים על ידי שופט האירוע, החלו מקצי הדירוג. על פי הזמנים המדודים במקצים אלו, נקבע סדר הזינוק של המתחרים במקצי הגמר.

ב-13:00 החלו מקצי הגמר, בהם ניתן היה לחוש באנרגיית התחרות ובאמוציות הרבות בכל פינה במסלול. ההתרחשות הזו הזכירה לי את הימים בהם ביליתי עם עומר במסגרת השתתפותו בדיוק באותה הליגה. איך הייתי זורק לו הוראות למעלה לעבר במת המסיעים עליה היה יושב והוא, עם קור הרוח והדרך המיוחדת שלו היה יודע לספק את הסחורה. קטפנו ניצחונות רבים ביחד.

היה אקשן, היה עומר
צילום: אלון נבון, דותן הלוי

בשעה 14:15, נקבעה הפסקה במקצי הגמר, וכל הנוכחים – מתחרים, חברים טובים ובני משפחה – העלו זיכרונות יפים מעומר שלנו, שכל העת, היה נדמה שמביט אלינו מתמונותיו הרבות הפזורות במסלול. נזכרנו במי שהיה – ג'נטלמן אמתי עם חיוך תמידי על הפנים ואופטימיות בלתי ניתנת לערעור. כך נזכור אותו תמיד.

לאחר מכן עלה להופעה בחור צעיר בשם טל רוגלית, סגן אלוף העולם בהטסת מסוקים אווירובטית, ונתן הופעה שפשוט היפנטה את הקהל.

לאחר ההופעה, חודשו מקצי הגמר, ובשעה 16:30 נערך טקס חלוקת הגביעים.

תוצאות:
בקטגוריית החשמל - מקום 3- עידו כרמון, מקום 2- יניב סיוון, מקום 1- אופיר אביטן

בקטגוריית הניטרו- מקום 3- אור בלולו, מקום 2- יניב סיוון , מקום 1- אופיר אביטן

היה אקשן, היה עומר
צילום: אלון נבון, דותן הלוי