חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, משיקה את ה-H350. המסחרית הגדולה, שהושקה בעולם בשנת 2014, מגיעה כעת אלינו ותרחיב את היצע המסחריות של יונדאי. היא תתחרה בין היתר בפיאט דוקאטו ופורד טרנזיט.
המסחרית הגדולה יונדאי H350 הושקה בישראל
צילום: גלעד ארצי; יונדאי
כולנו מכירים את יונדאי כאשר מדובר בתחום הרכב הפרטי, אבל לקונצרן הקוריאני גם מבחר גדול של כלי רכב גדולים יותר, שעד כה כמעט ולא שווקו באירופה. אבל עכשיו יונדאי מאותתת שהיא רוצה נתח גם מהשוק המסחרי – ובהמשך גם מתחום המשאיות והאוטובוסים.
הסנונית הראשונה היא ה-H350, מסחרית גדולה חדשה שחטיבת ההיסעים וההובלה של כלמוביל משיקה בארץ. בהתאם לחלוקה הייחודית בכלמוביל, החטיבה המסחרית, בראשות אמיל קרעין, הופקדה על שיווק המסחרית החדשה ודגמים נוספים שצפויים בעתיד. יש לציין כי החטיבה הנ"ל כבר רושמת הצלחה עם מותג המסחריות של מרצדס, הכולל דגמי מסחריות ומשאיות.
המסחרית הגדולה יונדאי H350 הושקה בישראל
צילום: גלעד ארצי; יונדאי
ה-H350 קולעת בדיוק לתחום האטרקטיבי של כלים שמשקלם מעל 3.5 טון – משמע זכאים להטבות מס שונות – אך מתחת ל-4.0 טון, ולכן ניתן לנהוג בה עם רשיון בדרגה B שהוצא לפני 2007, אז הגבלת הדרגה ירדה ל-3.5 טון. בכלמוביל מאמינים כי בקטגוריה הזו, בה בולטות פיאט, רנו ופיג'ו, הם יוכלו ליטול נתח משמעותי.
והמסחרית
ה-H350 יוצאת לדרך המקומית עם היצע גרסאות קטן יחסית. היא תוצע בעיקר כוואן סגור עם מרכב גבוה, ובשתי גרסאות אורך בסיס גלגלים – 343.5 ס"מ ו-367 ס"מ, כאשר האורך הכללי הוא 551.5 ס"מ ו-619.5 ס"מ בהתאמה. כן יש אופציה לגרסת שלדה (חד-קבינה) המאפשרת התקנת ארגז מאחור.
המסחרית הגדולה יונדאי H350 הושקה בישראל
צילום: גלעד ארצי; יונדאי
למסחרית מנוע טורבו-דיזל בנפח 2.5 ליטר בשתי רמות הספק, 150 או 170 כ"ס, ותיבת הילוכים ידנית. קוטר הסיבוב עומד על 12 מטרים בגרסה הקצרה ו-12.85 בארוכה – לפי כלמוביל מדובר בנתון טוב משל המתחרים. בסביבת הנהג, שמזכירה בפרטים מכוניות נוסעים של יונדאי, ניתן למצוא שפע תאי אכסון (כולל גדולים מתחת למושבים הקדמיים), וחשוב יותר - מערכת התרעה מקורית מפני סטייה מנתיב. בנוסף לה תותקן בהתקנה מקומית מערכת מובילאיי ומערכת המולטימדיה של כלמוביל, "קונקטד קאר", עם קישור בלוטות' ומצלמת נסיעה לאחור.
יונדאי תעניק אחריות מלאה של חמש שנים, ללא הגבלת קילומטרים. טיפול ברכב ייתאפשר ב-12 ממרכזי השירות של המותג, שהוסמכו למתן שירות למסחריות. מחיר ה-H350 יחל ב-230,000 שקלים (וואן קצר 150 כ"ס) לא כולל מע"מ.
כאמור, זהו רק הצעד הראשון. בשנים הקרובות בכלמוביל מקווים שיונדאי תשיק גם גרסה אוטומטית, שלא זמינה כרגע בתקינה אירופאית. בנוסף, ביבואנית מקווים להציג גרסת 4.0 טון ומשאיות חלוקה.