לפני ארבע שנים נחתה כאן הסקודה ראפיד, כחלק מגל של תת-משפחתיות חדשות, שניסו לשנות את כללי המשחק בשוק המשפחתיות בארץ. הראפיד אומנם נמכרה היטב, אך המהפכה לא צלחה.
כעת נוחתת בארץ הראפיד המחודשת, שנחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה. מעבר לשינויים הקוסמטיים הצפויים, הבשורה החשובה במבחר הראפיד היא מנוע ה-1.0 ליטר המוגדש (3 ציל'), שמחליף את מנוע ה-1.2 ליטר (המוגדש אף הוא) הוותיק. למרות הנפח הקטן יותר, ההספק דווקא עלה, מ-90 כ"ס ל-95 כ"ס. כמו בעבר, גם המנוע החדש מוצע עם תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. עם נתון צריכת דלק ממוצעת רשמי של 21.7 ק"מ/ליטר, מתיימרת גרסה זו להיות חסכונית למדי - למעשה הדגם החסכוני ביותר בקטגוריה, בהשוואה לגרסאות בנזין-אוטומטיות של דגמים מתחרים. זמן ההאצה ל-100 קמ"ש עומד על 11.3 שניות, והמהירות המרבית היא 189 קמ"ש.
סקודה ראפיד המחודשת – בטיחות לציי הרכב
צילום: מנהל
גם תא הנוסעים של הראפיד עודכן, וקיבל מערכת מולטימדיה עם צג גדול מבעבר ("6.5). אך מבחינת האבזור הבשורה החשובה בראפיד היא מערכת הבלימה האוטונומית תקנית בכל רמות הגימור. גרסה ה-1.0 ליטר הבסיסית תעלה 111,500 שקלים, עליה של 1500 שקלים לעומת גרסת הבסיס המוחלפת. מעליה תוצע גרסת ה-1.4 ליטר (מוגדשת, כמובן) עם 125 כ"ס שתעלה החל מ-120,000 שקלים. עתיד הגרסה הידנית שהוצעה לפני מתיחת הפנים לא ברור – לא הצלחנו לקבל תשובה מהיבואן בעניין.
בשבועות הקרובים תנחת בארץ גם גרסת סקודה ראפיד ספייסבק - למעשה גרסת חמש הדלתות לראפיד, שעברה אף היא מתיחת פנים.

סקודה ראפיד המחודשת – בטיחות לציי הרכב
צילום: מנהל
סקודה ראפיד ספייסבק