הונדה סיוויק האצ'בק

שנתיים אחרי שנחשף לראשונה בתערוכת ניו יורק, הדור העשירי של הונדה סיוויק הגיע לישראל. המשפחתית הקומפקטית יוצאת לדרך במחיר של החל מ-132 אלף שקל לגרסה האוטומטית (122 אלף לידנית), ובשלב ראשון מוצעת רק בגרסת ההאצ'בק (חמש דלתות). זו הוצגה בתערוכת פאריז בסוף שנה שעברה.
בחברת מאיר, יבואנית הונדה, מציינים כי עוד לפני סוף השנה יגיעו אלינו גם גרסאות הסדאן והטייפ R הספורטיבית. ובניגוד לדור היוצא, הפעם גרסאות ההאצ'בק והסדאן דומות יותר בעיצובן החיצוני, בין היתר משום ששתיהן מוצעות בארה"ב (שם מוסיפה להימכר גם סיוויק קופה).
המשפחתית הקומפקטית מבוססת על פלטפורמה גלובלית חדשה של הונדה, שתשמש גם את האקורד הבאה. בסיס הגלגלים של דגם ההאצ'בק צמח בשלושה ס"מ ל-270 ס"מ (כמו הסדאן היוצאת), ואילו האורך הכולל גדל בלא פחות מ-15 ס"מ, ל-452.
הונדה סיוויק בישראל: מ-132 אלף שקל (וידאו)
צילום: מנהל
הסיוויק היא גם מכונית ראשונה של הונדה שמציעה בישראל את סדרת מנועי הטורבו החדשים. לגרסת הבסיס מנוע 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים ו-129 כ"ס, ומעליו ימוצב מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1.5 ליטר עם 182 כ"ס. שני המנועים משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה, שלטענת הונדה מציעה פעולה משופרת עם דמיון גדול יותר לתיבה רגילה.
גרסת הבסיס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.6 שניות, הדגם הבכיר זקוק ל-8.2 שניות בלבד. חברת מאיר תציע את מנוע ה-1.0 ליטר גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית (עם נתון רשמי של 10.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש). לגרסאות הליטר ציון 4 בדירוג הירוק וצריכת הדלק ממוצעת של 21.3 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (20.8 עם תיבה ידנית). גרסת 1.5 מציגה ציון 9 וצריכה ממוצעת של 16.4 ק"מ לליטר.
הונדה סיוויק בישראל: מ-132 אלף שקל (וידאו)
צילום: מנהל
אבזור בטיחות
הבשורה החשובה ביותר בסיוויק החדשה, נוגעת לאבזור הבטיחות. כבר בגרסת הבסיס (132 אלף שקל לאוטומטית, 122 אלף לידנית), הסיוויק מצוידת במערכת בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית והצגת תמרורי דרך בלוח המחוונים. אבזור המותרות כולל חישוקי "16, חיישני חנייה אחוריים, בקרת אקלים ומערכת מולטימדיה בהתקנה מקומית.
גרסת ה-1.5 תוצע ברמת האבזור "ספורט" שתכלול בנוסף חישוקי "17, יחידות תאורה קדמיות מסוג לד, עדכונים קלים לעיצוב החיצוני למראה "ספורטיבי", מערכת מולטימדיה מקורית עם מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני חנייה קדמיים, מנופי תפעול הילוכים (מדומים בתיבה הרציפה) מההגה ועוד. מחירה עומד על החל מ-145 אלף שקל.
הונדה סיוויק בישראל: מ-132 אלף שקל (וידאו)
צילום: מנהל
גרסת הסדאן - בישראל לקראת שנה הבאה
עד סוף השנה מקווים בהונדה למסור כ-1,500 יחידות מהסיוויק החדשה. בשנה הבאה, אז גם תצטרף במלוא הכוח גרסת הסדאן, הם מקווים למכור יותר מ-3,000 יחידות.