סיאט ממשיכה במסכת העדכונים ללאון קופרה, הרכב החזק ביותר בתולדות החברה. אחרי שלפני כשנה העלתה את הספק המנוע מ-280 כ"ס ל-290 כ"ס, עכשיו היא מדווחת על עדכון נוסף, שהעלה את הספק מנוע ה-2.0 ל' טורבו ל-300 כ"ס. בדיוק כמו אצל בנות הדוד, אודי S3 וגולף R.
בנוסף לעליית ההספק הקלה, צמח המומנט המרבי בשלושה קג"מ, ל-38.7 קג"מ - שוב, בדיוק כמו אצל בנות הדוד האמורות. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך אפשר לשער שהשיפור במיאוץ הקלאסי למאה קמ"ש לא יתקצר בהרבה, ועדיין יעמוד על כ-5.7 ש'. זמן מכובד מאוד בפני עצמו.
סיאט לאון קופרה החדשה - 300 כ
צילום: מנהל
אבל פרט מעניין יותר בהודעה לעיתונות הוא ההכרזה על חזרתה של ההנעה הכפולה ללאון, לאחר הפסקה של יותר מעשור (כאשר הגרסה הבכירה נקראה עוד "לאון טורבו"). אבל רק בערך - ההנעה הכפולה, שנקראת 4drive, תותקן רק בגרסת הסטיישן, ובצמוד לתיבה אוטומטית דו-מצמדית. אקשן סטיישן מסקרן בהחלט. לא ברור עדיין אם התיבה האמורה תהיה עם שישה הילוכים, כמו בלאון הנוכחית, או שגם היא תקבל את תיבת השבעה הילוכים שקיבלה הגולף R המעודכנת. כך או כך, אנו מהמרים על תאוצה מאפס למאה בכ-5 שניות.
סיאט לאון קופרה החדשה - 300 כ
צילום: מנהל
וכמובן שיש גם עדכוני עיצוב קלים, בדומה לעדכונים שקיבלה הלאון הרגילה במתיחת הפנים שנחשפה לאחרונה. שינויים אלו כוללים פגושים שונים, עיצוב חדש לפנסים ושבכה חדשה - אם כי בכל המקרים מדובר בשינויים קלים יחסית.גם בעיצוב סביבת הנהג נעשו שינויים קטנים, כך שההבדל העיקרי הוא באבזור: בלם החניה הוא עכשיו חשמלי, יש משטח טעינה אלחוטי לסמארטפון ומסך מגע "8 ("6.5 עד כה), המהווה חלק ממערכת מידע/בידור חדשה. מערכת זו כוללת, בין השאר, אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו. כמו כן, כולל המפרט גם אנטנת GSM המסייעת לשיפור הקליטה במקומות מאותגרי קליטה סלולרית.
גם אבזור הבטיחות לא נזנח: הלאון המחודשת תוצע עם מערכות בטיחות מתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית (כולל זיהוי הולכי רגל), תאורה אדפטיבית, בקרת שיוט אקטיבית עם מצב ייעודי לפקקים וזיהוי תמרורים.
סיאט לאון קופרה החדשה - 300 כ
צילום: מנהל
מצ'מפיון מוטורס, יבואנית סיאט, נמסר כי הלאון המעודכנת תוצע בישראל כבר בסוף הרבעון הראשון של 2017 – כלומר בסביבות מרץ.