אודי ומקלארן יעיפו לכם את הפאה - אוטו

אודי ומקלארן יעיפו לכם את הפאה

שתי מתחרות בפלח ה"הכי-מהר-בלי-גג" נחשפו כמעט במקביל: אודי מציעה R8 ספיידר "פלוס" ומקלארן מורידה את הגג ל-570S

תורידו את הכובע ותחזיקו חזק בפאה - אודי ומקלארן מציעות חווית גג פתוח במהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש. בסמיכות זמנים יוצאת דופן, שתי המתחרות חשפו כמעט באותו הזמן שתי מכוניות שמתחרות על ליבם של חובבי הביצועים והגג הפתוח, בעלי הכיסים העמוקים.
מקלארן 570S ספיידר
עבור אודי זו גרסה נוספת ל-R8 ספיידר (Spyder) שנחשפה באפריל 2016, מקלארן לעומת זאת חושפת לראשונה גרסת ספיידר (Spider בכתיב מקלארני) של ה-570S, מכונית הספורט הקטנה של היצרנית. הרודסטר הבריטית זולה משמעותית מאחותה הגרמנית, עם מחיר התחלתי של 164,750 פאונד - או כ-741,000 שקל לפני מסים, לעומת החל מ-207,500 יורו - כ-817,000 שקל, עבור ה-R8. אגב, R8 קופה עולה בישראל החל מ-1.495 מיליון שקל.
ה-570S מציעה - כמו גרסת הקופה - מנוע טווין-טורבו בנזין, V8, בנפח 3.8 ליטר. ליחידת הכוח הממוקמת במרכז המרכב, מאחורי זוג המושבים, הספק מרבי של 570 כ"ס ב-7,500 סל"ד ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ ב-5,000 סל"ד. בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה אחורית, ה-570S מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות ולמהירות מרבית של 328 קמ"ש - בדיוק כמו דגם הקופה.
אם תפתחו את הגג (בתוך 15 שניות במהירות של עד 40 קמ"ש), המהירות המרבית יורדת ל-315 קמ"ש "בלבד". הספיידר כבדה מגרסת הקופה ב-46 ק"ג ומציגה משקל עצמי נמוך למדי של 1,498 ק"ג (כולל נוזלים). אורכה 453 ס"מ, רוחבה 193 ס"מ, גובהה 120 ס"מ בלבד ובסיס הגלגלים שלה עומד על 267 ס"מ. מקלארן מציעה את ה-570S עם צמיגי 225/35 וחישוקי "19 מלפנים ו-285/35 וחישוקי "20 מאחור.
אודי R8 ספיידר V10 פלוס
אודי R8 ספיידר V10 פלוס מציעה, כפי ששמה מרמז, מנוע עשרה צילינדרים (מרכזי). הוא בנפח של 5.2 ליטר ולא נעזר במגדשי טורבו. הוא מפיק 610 כ"ס ב-8,250 סל"ד (70 יותר מ-R8 רגילה) ומומנט מרבי של 57 קג"מ ב-6,500 סל"ד (שניים יותר). הביצועים כמעט זהים לשל המקלארן: מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות (0.3 פחות מה-R8 הרגילה), ומהירות מרבית של 328 קמ"ש (10 קמ"ש יותר), ואודי לא מציינת אם ניתן להשיגה גם כאשר הגג פתוח.
מה שכן נמסר הוא שלמכונית הנעה כפולה קבועה, דיפרנציאל אחורי ננעל ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. כמו ה-570S, גם ל-R8 מתלים אדפטיביים וגג שניתן לפתוח גם בזמן נסיעה - כאן בתוך 20 שניות ובמהירות של עד 50 קמ"ש. לספיידר אורך כולל של 443 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 124 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ, והיא שוקלת 1,695 ק"ג, 140 ק"ג יותר מהפלוס קופה (1,555 ק"ג).
נכון לעתה לא ידוע על כוונה של גורם כלשהו להציע ייבוא סדיר של מקלארן לישראל, ובכלל זה של ה-570S החדשה. בעוד דגם הקופה של אודי R8 משווק בישראל, וגרסה הספיידר הרגילה צפויה להגיע בזמן הקרוב, מחברת צ'מפיון מוטורס נמסר כי בשלב זה אין תוכנית לשיווק הפלוס בישראל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות