אופל מרחיבה את היצע הפנאי שלה, ומוסיפה אל המוקה והקרוסלנד את הגרנדלנד (Grandland). פרטים ראשונים על הרכב, שיוצג בתערוכת פרנקפורט בעוד חמישה חודשים, נחשפים כבר עכשיו, ומבהירים כי מדובר ברכב פנאי קומפקטי, שיתמקם מעל הקרוסלנד והמוקה - ולמעשה יחליף את האנטרה הוותיק (גרסת אופל לשברולט קפטיבה ספורט), שלא שווק בארץ.
אופל גרנדלנד X - פנאי קומפקטי חדש
צילום: מנהל
הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת ה-EMP2 של פיג'ו-סיטרואן – והוא התוצר השני של השת"פ עם הקונצרן הצרפתי. לכן לא מפתיע לגלות כי המידות דומות עד זהות לשל הפיג'ו 3008 החדש – בסיס הגלגלים הוא 267.5 ס"מ, האורך 448 ס"מ, הרוחב 184.5 ס"מ והגובה 163.5 ס"מ. גם נפח תא המטען (514 ליטר) דומה לשל הפיג'ו, ומערכת ה-Grip Control (בקרת משיכה מותאמת לשטח) הגיעה בשלמותה מהאח לבית פיג'ו.
בנוגע למערכות ההנעה לא נמסר מידע בשלב זה, ולא ברור אם אופל תבחר ביחידות הנעה צרפתיות או מבית. לשתי החברות מבחר מנועים מתאימים למשימה, דיזל ובנזין. לא ברור גם אם אופל בחרה להתאים הנעה כפולה לרכב - פיג'ו לא מציעים הנעה כפולה ב-3008.
אופל גרנדלנד X - פנאי קומפקטי חדש
צילום: מנהל
מעבר לכך, אין הרבה מידע על הדגם החדש. ההופעה, מבחוץ ומבפנים, היא "אופלית" לחלוטין – מבחוץ בולטת קורה C בעלת העיצוב הייחודי, ומבפנים ניתן למצוא ספון מחוונים הדומה לזה שבשאר דגמי אופל, כולל מערכת המולטימדיה, בעלת ממשק "אינטלילינק".
כמו ביתר דגמי אופל, גם לגרנדלנד X יהיה מערך עזרי בטיחות אקטיביים מקיף למדי, הכולל בין השאר בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת חצי-אוטונומית לחנייה, התרעה על עייפות נהג ותאורת דרך 'לד' אדפטיבית.
אופל גרנדלנד X יוצג כאמור בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיפתח ב-14 בספטמבר. מקבוצת שלמה, יבואנית אופל לישראל, נמסר כי אופל גרנדלנד X צפוי להיות מושק בישראל בתוך כשנה, באמצע 2018.
אופל גרנדלנד X - פנאי קומפקטי חדש
צילום: מנהל