לצד דודג' צ'אלנג'ר SRT דמון האימתנית, קרייזלר חשפה בתערוכת ניו יורק גרסת "טרקהוק" (Trackhawk, "נץ מסלול") לג'יפ גרנד צ'ירוקי. בשונה מצ'אלנג'ר דמון, הגרנד צ'ירוקי טרקהוק הוא לא גרסה ביצור מוגבל – וישווק בישראל במהלך השנה הבאה, כך נמסר מיבואנית קרייזלר לישראל, חברת סמל"ת.
קרייזלר משתגעת (2) - גרנד צ'ירוקי עם 707 כ
צילום: מנהל
המספרים מדברים
הטרקהוק היא הגרסה החזקה ביותר של גרנד צ'ירוקי – חזקה בהרבה מה-SRT, שהחזיקה עד כה בתואר עם 475 כ"ס ו-5 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש. הגרסה החדשה עושה שימוש באותו המנוע המשרת את דודג' צ'לאנג'ר הלקט (Hellcat) – יחידת V8 בנפח 6.2 ליטר, עם מגדש-על, 707 כ"ס ו-89.1 קג"מ. בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, הרכב מאיץ מעמידה ל-60 מייל לשעה (97 קמ"ש) בתוך 3.5 שניות – והנתון הטוב ביותר לרכב פנאי סדרתי.
פורשה קאיין טורבו S, למשל, "מסתפק" ב-570 כ"ס ובנתון האצה של 3.8 שניות מ-0 ל-97 קמ"ש (4.1 ל-100 קמ"ש). עם זאת, הטרקהוק עדיין איננו רכב הפנאי בעל המהירות המרבית הגבוהה ביותר - עם 290 קמ"ש הוא איטי ב-11 מבנטלי בנטייגה (301 קמ"ש).
קצת טכנולוגיה
כמו ב-SRT, גם בטרקהוק מוצעת מערכת הנעה כפולה "חכמה", המסוגלת להעביר כוח במספר מצבים בין הגלגלים הקדמיים והאחוריים – חלוקה שווה (50-50) במצב "שלג", 70% לאחור במצב "מסלול", ו-60% לגלגלים הקדמיים במצב "גרירה". ברירת המחדל, לפי ג'יפ, עומדת על 60% מהכוח לאחור ו-40% לפנים. הילוך כוח ונעילות דיפרנציאל רוחביות - אין כאן.
קרייזלר משתגעת (2) - גרנד צ'ירוקי עם 707 כ
צילום: מנהל
שינויים טכניים נוספים נעשו בטרקהוק בהשוואה ל-SRT, כוללים התקנת קפיצים (סליל) קשיחים יותר ובולמי בילשטיין אדפטיביים, מפשקי סרנים רחבים יותר מלפנים ומאחור וצלחות בילום בקוטר מוגדל (400 מ"מ מלפנים, 350 מ"מ מאחור). גם כאן מערך הבלימה מיוצר על-ידי ברמבו, וכולל שש בוכנות מלפנים וארבע מאחור.
קרייזלר משתגעת (2) - גרנד צ'ירוקי עם 707 כ
צילום: מנהל
מעבר לכל אלו, ההבדלים בין הטרקהוק ל-SRT צנועים למדי. העיצוב החיצוני שונה רק במעט, עם תגי "טרקהוק" ו"סופרצ'רג'ר" (מגדש-על), ארבעה פתחי מפלט מאחור ופתחי יניקת אוויר במקומות בהם בדרך כלל מותקנים פנסי ערפל. כל אלו מקנים לגרנד צ'ירוקי מראה יותר מאיים אף משל ה-SRT.
תג מחיר
מחיר ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרקהוק בארה"ב עומד על החל מ-85,000 דולר, 310,000 שקל לפני מסים מקומיים. בשלב זה לא ידוע כמה יעלה הרכב בישראל, אך ניתן להעריך שמחירו יהיה כפול מכך, לפחות. למרות זאת, בהשוואה לקאיין טורבו S למשל, שעולה אצלנו 1.5 מיליון שקל, מדובר כנראה בסוג של "מציאה"..
קרייזלר משתגעת (2) - גרנד צ'ירוקי עם 707 כ
צילום: מנהל