ארבעה חודשים בלבד עברו מאז שהצטרף וטרי בוטאס לקבוצת מרצדס, וכבר במירוץ הרביעי שלו עימה השיג הוא משיג את הניצחון הראשון. זה קרה בגרנד-פרי של רוסיה, וזה גם הניצחון הראשון בקריירה של הנהג הפיני. ולא סתם ניצחון – הוא הגיע בתום מירוץ מותח ותחרות צמודה ביותר עם הפרארי של סבסטיאן פטל מהזינוק ועד לסיום. ניצחון זה, יחד עם מקום רביעי ומאכזב משהו ללואיס המילטון, החזיר את מרצדס למקום הראשון בדירוג היצרנים.
פורמולה 1 - ניצחון ראשון לבוטאס
צילום: מנהל
לואיס המילטון
כאשר התייצבו הקבוצות על מסלול הרחובות המיוחד בכפר האולימפי של העיר סוצ'י, התמונה נראתה שונה. פרארי, מעודדת מניצחונה במירוץ הקודם שנערך בבחריין, הגיעה לכאן עם תנופה ונראתה נהדר. פטל היה המהיר במקצה הדירוג וקימי ראיקונן, שתפס את המקום השני בדירוג, הבטיח שלראשונה מאז 2008 תפסו שתי מכוניות פרארי את השורה הראשונה בזינוק. ממש כמו בימים הטובים. עם זאת במסיבת העיתונאים שאחרי מקצה הדירוג הסביר בוטאס, שהשיג את המקום השלישי, שדווקא כאן בסוצ'י בגלל המרחק הארוך מהזינוק ועד לפניה הראשונה, הוא יוכל להפתיע.
הבטיח וקיים. עם מתן אות הזינוק הצליח בוטאס לעקוף את שתי מכוניות הפרארי ולהיכנס לפניהן לפניה הראשונה. מכאן ועד לסיום היה זה קרב צמוד. בתחילת הדרך נראה היה שבוטאס מצליח לברוח לפטל, אך בהמשך סגר עליו נהג הפרארי את הפער. הניסיון של פרארי להכניס את פטל מאוחר יותר להחלפת הצמיגים לא עבד אף הוא, וכך גם הלחץ הכבד שהפעיל הגרמני בהקפות הסיום. בוטאס לא ביצע טעויות קריטיות, למרות שפטל ישב על זנבו, שמר על קור רוח וסיים ראשון.
פורמולה 1 - ניצחון ראשון לבוטאס
צילום: מנהל
קימי ראיקונן
ראיקונן, במירוץ סולידי למדי, סיים שלישי ללא שום לחץ מאחור. המילטון, בסוף שבוע לא מוצלח, סיים הרחק מאחוריו והסתפק במקום הרביעי. הפער בין פרארי ומרצדס לשאר המכוניות המתחרות היה עצום, ומקס ורסטפן שסיים חמישי לא היה בסביבת המנצחים. אחריו סיימו סרג'יו פרז, שממשיך להביא תוצאות נאות לפורס-אינדיאה, לפני חברו לקבוצה אסטבן אוקון. ניקו הולקנברג ברנו סיים שמיני לפני פיליפה מאסה בוויליאמס וקרלוס סיינז בטורו-רוסו

גרנד פרי רוסיה

1. וטרי בוטאס- מרצדס
2. סבסטיאן פטל – פרארי
3. קימי ריאקונן – פרארי
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. מקס וורסטפן – רד-בול
6. סרג'יו פרז -פורס-אינדיאה
7. אסטבן אוקון- פורס-אינדיאה
8. ניקו הולקנברג - רנו
9. פיליפה מאסה - וויליאמס
10. קרלוס סיינז - טורו-רוסו

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל -86 נק'
2. לואיס המילטון- 73 נק'
3. וטרי בוטאס - - 63 נק'
4. קימי ראיקונן – 49 נק'
5. מקס וורסטפן- 35 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 136 נק'
2. פרארי – 135 נק'
3. רד-בול – 57 נק'
4. פורס-אינדיאה - 31 נק '
5. וויליאמס – 18 נק'
פורמולה 1 - ניצחון ראשון לבוטאס
צילום: מנהל