טויוטה יאריס מחודשת בישראל: מ-89 אלף שקל - אוטו

טויוטה יאריס מחודשת בישראל: מ-89 אלף שקל

מתיחת הפנים השנייה שעוברת היאריס מאז הוצגה ב-2010, הגיעה לישראל עם עדכון לעיצוב ויותר אבזור בטיחות. וגם: טויוטה חוזרת לקטגוריית המסחריות

טויוטה יאריס
יותר משש שנים אחרי הצגת הדור השלישי של טויוטה יאריס בדצמבר 2010, מגיעה לישראל מתיחת פנים שנייה בחיים הארוכים יחסית של הדגם (הקודמת הגיעה לישראל בספטמבר 2014). המתיחה, שהוצגה בינואר ביפן ואח"כ בתערוכת ז'נבה, מוגדרת על-ידי טויוטה כ"מהותית".
חיצונית טויוטה ניסתה להקנות לרכב מראה דינמי יותר, עם סבכה אגרסיבית מבעבר ויחידות תאורה חדשות - כולל תאורת לד נאה ליום. שינוי ברוח דומה בוצע מאחור. תא הנוסעים עודכן עם לוח מחוונים חדש, כולל מסך TFT במרכז, וכן הוחלפו פתחי האוורור, גווני תאורת המחוונים ולא מעט מתגים.
מערכת המולטימדיה (טויוטה טאץ' 2) שופרה, וכוללת מצלמת נסיעה לאחור וקישור בלוטות'. עוד בתא - הריפוד, הדיפון וסביבת הנהג קיבלו גוונים חדשים, ובגרסאות ה"בלאק" הבכירות הם צבעוניים (אפורים ברגיל).
ובטיחות? היאריס כבר הוצעה לאחרונה עם מערכות הבטיחות המתקדמות (חבילת Toyota Safety Sense, "חוש הבטיחות של טויוטה"). אלו כללו עד כה בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב, ועם מתיחת הפנים נוספת גם הצגת תמרורים בלוח המחוונים. חבילת הבטיחות מוצעת בכל הגרסאות למעט רמת האבזור סול (Sol).
ומתחת לעור?
טויוטה מבטיחה שינוי גדול מתחת לעור. כדי לשפר את העידון והשקט של חטיבת הכוח ההיברידית, הוחלפו תושבות המנועותת השלדה הקדמית. יש גם גל הינע חדש ומערכת פליטה משופרת. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 11.8 שניות (0.2 פחות) ותצרוכת הדלק עומדת על 27.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. טויוטה מבטיחה גם כיול מתלים שונה לטובת נוחות משודרגת וכיול חדש להיגוי.
גרסת הבנזין קיבלה מנוע 1.5 ליטר חדש וחזק מה-1.3 היוצא, עם 111 כ"ס לעומת 99 בעבר. האצה מעמידה ל-100 קמ"ש שופרה מ-12.3 ל-11.2 שניות. המנוע מבטיח גם להיות חסכוני יותר בכ-12%, בין היתר בזכות יכולת לעבור בעת הצורך למחזור אטקינסון (בדומה למכוניות הכלאיים של טויוטה), בזכות מערך תזמון משתנה. תצרוכת הדלק המוצהרת כעת עומדת על 20.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

מחירי היאריס יחלו ב-89,000 שקל לגרסה הידנית, ו-101,000 שקל לאוטומטית, שבגרסת הבסיס (סול) תפנה בעיקר לציי הרכב. "סטייל" (Style) מהודרת יותר (מולטימדיה ומערך בטיחות, בין היתר), שנהנית מפופולריות גדולה יותר בשוק הפרטי, עולה 104,000 שקל. תמורת 3,000 נוספים, תקבלו את ה"בלאק טופ" (Black Top), שמוסיפה חישוקים קלים שונים, גג שחור ושינויים קוסטמטיים נוספים - כמו גם סבכה שונה. הגרסה הההיברידית, לה בנוסף בקרת אקלים ויחידות תאורה אחוריות מסוג לד, עולה 110,000 שקל.
על-פי רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס, היבואנית מצפה לשמור על קצב המכירות של הדגם הנוכחי. זה עמד בשנת 2016 על כ-4,600 יחידות, מקום שני בקטגוריה.

וגם: מסחרית בשם פרואייס
לצד היאריס, יוניון מוטורס השיקה בישראל גם את טויוטה פרואייס (Proace). זוהי אחות תאומה של סיטרואן ג'אמפי, שהושקה אף היא בישראל לאחרונה.
המסחרית החדשה מחזירה את טויוטה לשוק הישראלי - חמש שנים אחרי הפסקת שיווק ההייאייס (Hiace). היא מיוצרת על-ידי קונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן), בשיתוף פעולה דומה לזה שהוליד את טויוטה אייגו-סיטרואן C1-פיג'ו 108.

הפרואייס תוצע בגרסאות ואן בשני אורכים - בינוני וארוך (גרסה קצרה לא תיובא). לאלו אורך כולל של 496 או 531 ס"מ ומחיר של החל מ-205,000 או 220,000 שקל בהתאמה - מעט יקר מהג'אמפי אך עם יותר אבזור (למשל מולטימדיה מקורית עם קישור בלוטות' ודלת צד נוספת). בדומה לסיטרואן, גם כאן יוצעו גרסאות נוסעים עם מושבים בהתקנה מקומית ולא מקורית - עם אפשרות למבנה של נהג וחמישה נוסעים (16,800 שקל) או שמונה נוסעים (33,000 שקל כולל מיזוג אחורי).
המסחרית החדשה תוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, 122 כ"ס ו-13 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסה הידנית, זאת לעומת 150 כ"ס בג'אמפי המקבילה. הגרסה האוטומטית מקבלת את אותו המנוע כמו אחותה הצרפתית - 2.0 ליטר טורבו-דיזל עם 177 כ"ס (10 שניות ל-100 קמ"ש).

מחברת יוניון מוטורס נמסר כי צפי המכירות למסחרית החדשה עומד על בין 160 ל-180 יחידות בשנה. רוב המכירות יהיו בגרסה האוטומטית, כך על-פי הערכת החברה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות