קטגוריה: ספורט טורינג

גרסה: 1.3 ל'

מתחרות בולטות: אפריליה קאפונורד 1200, ב.מ.וו S1000XR, דוקאטי מולטיסטראדה 1200S, הונדה VFR1200
מחיר הגרסה הנבחנת: 156,000 שקלים
נדמה שהסיפור הקטן הזה ידגים עד כמה האופנוע הזה נהדר - אחרי 350 קילומטרים של רכיבה בזוג חזרנו לעיר הגדולה. החלפתי איתה מבט בסימן שאלה של "מה, כבר נגמר?" וקפצנו לירושלים - הלוך חזור, ככה, בקטנה.
הצגת תכלית
החברה האוסטרית, עד לא מזמן מזוהה רק עם אופנועי שטח, יצרה אופנוע תיור עם כל האלקטרוניקה, הבלונים והפונפונים ושאלה - נו, מספיק טוב בשבילך? בקרת משיכה ובלמי ABS, שניהם מושפעים גם מזווית אופנוע, קוויק שיפטר להעלאת הילוכים, פנסי צד עוקבי פנייה, חימום ידיות - כל תופיני הטכנולוגיה בדו–גלגלי. הוא גם נראה מצוין, ייחודי ומאוד KTM'מי, עיצוב אגרסיבי ועוד פריטים.
המנוע נלקח מהסופר דיוק R, אחד הנייקדים האכזריים, ואיכשהו, למרות שנתוני ההספק והמומנט נשמרים, האופנוע הזה מתנהל אחרת ויודע, כאמור, גם לשנע בת זוג מאחור בנוחות גדולה. העברת המתלים למצב 'קומפורט', ושתי מזוודות הצד הנאות (אך הקטנות מדי) שמגיעות מאחור, עושים את ה–GT לגרנד טוריסמו אמיתי. מיגון הרוח מתכוונן ידנית וקל לתפעלו תוך כדי רכיבה. במהירויות הממש גבוהות, ואני מתכוון ל"ממש" - המיגון מעט פחות יעיל ותאלצו להתכופף.
ק.ט.מ סופר דיוק 1290GT - מבחן דרכים
צילום: אמיר גיא
משחק בין שלוש אופציות המתלים הופך את הכלי הזה למכונה אחרת בכל פעם - מכלי קיצון וקשיח ועד טורר ספורטיבי, זה הבדל שמרגישים מיד ביד ימין ובישבן. אפשר לשנות את מפות הצתה של המנוע, ממצב של גשם שיפחית את הכוח ל–100 בלבד - עדיין בלתי נתפס שלהספק כזה מוסיפים את המילה "בלבד". בשתי האופציות האחרות ההבדל דק יותר ורק תגובת המנוע משתנה מעט. זה מנוע V עצום ממדים עם הספק אימתני שמעורר חיוך בכל פעם שאתה מבקש ממנו להזיז אותך.
המשיכה מלמטה נעימה וחזקה, מבהירה שוב את יתרון המנוע הזה על כל תצורה אחרת, מומנט אינסופי שמגיע עם הצליל הנכון, ונדמה שברכיבה בעיניים עצומות אפשר לזהות את המנוע הזה. אבל כדאי לפתוח עיניים ולהסתכל קדימה, משום שהכלי הזה נע, ומהר. נשמת ה"רדי טו רייס" נמצאת גם כאן, וניתן להתחרות איתו בכל אופנוע סופרספורט "טהור". זה אופנוע שעושה חשק לקחת אותו למסלול הקרוב ולהראות לו מה זה - אבל אין מסלול קרוב גם בגלל ששרת התרבות והספורט, כולל זה המוטורי, בדיוק עסוקה במריבה עם מישהו.
בעיר הוא קצת, רק קצת, פחות נוח - מושב לא נמוך במיוחד של 835 מ"מ שמצריך קצת תרגול, זווית צידוד כידון שלא טובה לסיבובים הדוקים ויחידת כח עצומה שחייבת לנדף את החום הגדול שהיא מייצרת - ובקיץ, בכיוון ירך שמאל, זה פחות נחמד.
ק.ט.מ מצליחה לשמור על העיצוב והאופי הייחודיים לה באופנוע משובח במחיר שלא כל אחד יכול להרשות לעצמו. עכשיו כשהם נכנסים לנישה חדשה הם מראים שוב למתחרים - שהם בליגה של הגדולים.


ק.ט.מ סופר דיוק 1290GT
מנוע V2, בנזין, 1301 סמ"ק, 4 שס' לציל', הספק/סל"ד 173 כ"ס/9500, מומנט/סל"ד 14.5 קג"מ/7750, תמסורת מצמד רב–דסקי רטוב, 6 הילוכים, שרשרת, שלדה צינורות פלדה, בסיס גלגלים 1480 מ"מ, גובה מושב 835 מ"מ, משקל (יבש) 205 ק"ג, מיכל דלק 23 ליטר, מחיר מ–156,000 שקלים

ק.ט.מ סופר דיוק 1290GT - מבחן דרכים
צילום: אמיר גיא