הרכבת לכרמיאל תצא לדרך בספטמבר - אוטו

הרכבת לכרמיאל תצא לדרך בספטמבר

שר התחבורה, ישראל כץ, חנך את רכבת כרמיאל בנסיעת ניסוי ראשונה לכיוון תל-אביב. נסיעות לקהל הרחב יחלו בספטמבר הקרוב - בחינם

מימין לשמאל: מנכ"ל חברת נתיבי ישראל ניסים פרץ, שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון (צילום: חברת נתיבי ישראל)
קו הרכבת עכו-כרמיאל כמעט מוכן. שר התחבורה, ישראל כץ, ערך אתמול (ג') נסיעת מבחן ראשונה ברכבת, שתחבר בתוך מספר חודשים את כרמיאל לתל-אביב. על-פי משרד התחבורה, הקו ייכנס לשימוש לפני ראש השנה, כלומר במהלך חודש ספטמבר הקרוב.
המסילה החדשה, באורך 23 ק"מ, הוקמה על-ידי חברת נתיבי ישראל ומחברת את כרמיאל לעכו. בדומה לתחנות קודמות שהוקמו בשנים האחרונות, גם הפעם השר כץ החליט כי הנסיעה תהיה בחינם בשלושת החודשים הראשונים, ובמחצית המחיר בשנתיים לאחר מכן. באופן זה במשרד התחבורה מקווים לתמרץ מעבר של נוסעים במכוניות פרטיות לתחבורה ציבורית. הנסיעה תהיה חינם מתחנות כרמיאל ואחיהוד לכל יעד, בתנאי שהנוסע מצויד בכרטיס רב-קו אישי.
שר התחבורה, ישראל כץ, בתחנת אחיהוד (צילום: ששון תירם)
על-פי משרד התחבורה, הנסיעה ממרכז הגליל לתל-אביב תארוך באמצעות הקו החדש כשעה וחצי. בשלב מאוחר יותר, תיסלל מסילת המשך שתחבר את כרמיאל לקריית שמונה.
עם פתיחת שלב הניסוי הדינמי, אמר השר כץ כי "בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור, במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה. אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום".
מסילת הרכבת החדשה לכרמיאל כוללת מסילה כפולה, שתאפשר תנועה במהירות של 160 קמ"ש. כן הוקמו שתי תחנות נוסעים - אחיהוד וכרמיאל - שיחלו לפעול עם השלמת כל הבדיקות הבטיחותיות, בסביבות ספטמבר 2017. הפרויקט כולל בנוסף שמונה הפרדות מפלסיות, קטעי גישור ודרכי שירות, כמו גם שתי מנהרות באורך כולל של כחמישה ק"מ כל אחת, שנחצבו משני צדיו של הר גילון. בתוך המסילות הונחה לראשונה מסילה בשיטה השוויצרית - על-גבי בטון, במקום חצץ כפי שכמקובל ביתר המסילות בישראל.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות