מפנים את הנת"צ לאוטובוסים. עיריית תל-אביב תחל באכיפת נסיעת כלי רכב בנתיבי תחבורה ציבורית, זאת לאחר שסמכויות האכיפה נמסרו לה במסגרת שינוי בתקנות התעבורה. פירוש הדבר כי העירייה הוסמכה לתעד עבריינים ולהטיל עליהם קנס, שהחל מתחילת האכיפה ב-1 במרץ, יעמוד על 500 שקל לכל עבירה.
לצורך האכיפה, עיריית תל-אביב פרסה 25 מצלמות - ותפרוס בעתיד 75 נוספות - בחלק מ-31 מהנת"צ בעיר, שאורכם קרוב ל-45 ק"מ. בין היתר הוצבו מצלמות אכיפה אלקטרוניות ברחובות אבן גבירול, אלנבי, נמיר, בן יהודה, דיזנגוף, העלייה והמלך ג'ורג'.
ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, ציין כי "אין ערך לנתיב התחבורה הציבורי אם נוסעים בו כלי רכב פרטיים ואוטובוס לא יכול לנסוע מהר יותר. אני מברך על כך שלאחר שנים בהן אנו דורשים אכיפה או העברת סמכויות לידנו – הדבר סוף סוף יוצא אל הפועל. התחבורה הציבורית היא המפתח והיא העתיד לאיכות החיים".
מרביעי: אכיפת מצלמות בנת
צילום: מנהל
האכיפה תחל ביום רביעי הקרוב, באמצעות מצלמות ייעודיות. הליך הגביה יהיה דומה לזה של קנסות מהירות בכבישים בינעירוניים, כאשר הנהגים יקבלו לביתם את הדו"ח ואיתו דרישה לתשלום. בגין כל עבירה יידרש נהג שרכבו יצולם בנתיב תחבורה ציבורית בקנס בסך 500 שקל. ברחובות בהן תחל האכיפה, הוצב שילוט המודיע לנהגים כי הם מסתכנים בביצוע עבירה.
על-פי עיריית תל-אביב, אחת המטרות העיקריות של האכיפה היא לקצר את זמני הנסיעה באוטובוס בתל-אביב, זאת על-ידי מניעת חסימת הנתיבים היעודיים ויצירת פקק תנועה בהם כתוצאה מכניסת מכוניות פרטיות.
לדברי חולדאי, שמופנים כלפי משרד התחבורה, המהלך הנוכחי צריך להיות מלווה בהקמת נת"צ גם מחוץ לעיר. "לצערי עד היום אין נתיבי תחבורה ציבורית רציפים בדרכים הבינעירוניות המביאות את מיליון הנכנסים לעיר מדי יום ויוצרים את הפקקים והעומסים הכבדים", כך חולדאי. "רק באמצעות הוספת נתיבים ייעודיים בדרכים הבינעירוניות ניתן יהיה להגיע לשיפור גם בהיבט זה".
מרביעי: אכיפת מצלמות בנת
צילום: מנהל