יונדאי סונטה עברה מתיחת פנים קלה, שהושקה בקוריאה וצפויה להגיע בעתיד גם לישראל. שיווקה יחל באמצע השנה, כך יונדאי, אך יבואנית דגמי היצרנית לישראל, חברת כלמוביל, עדיין אינה יודעת מתי תנחת אצלנו - כך נמסר בתגובה לפניית "אוטו".
מתיחת הפנים, שמוגדרת על-ידי יונדאי כמקיפה, כוללת עיצוב חדש לחרטום. זה מציע כעת דימיון רב יותר לגרסת הכלאיים (היחידה שמוצעת בישראל), עם סבכה קדמית גדולה יותר בהשראת "אגרטל קוריאני" - כך יונדאי. בנוסף הוחלפו יחידות התאורה והפגושים, כאשר זה הקדמי כולל כעת גם פנסי לד המסודרים בניצב. הסונטה תמשיך להציע מספר עיצובי חרטום, כולל סבכות שונות לדגמי הבנזין הרגילים, לטורבו ולהייבריד.
יונדאי סונטה עברה מתיחת פנים
צילום: מנהל
יונדאי סונטה, גרסה רגילה
יונדאי לא מפרטת אילו שינויים - אם בכלל - בוצעו בדגם הכלאיים, שמציע כיום מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 154 כ"ס ומנוע חשמלי עם 51 כ"ס (הספק מערכת משולב - 193 כ"ס). הדגם המחודש גם אינו שונה בגודלו מכיום - אורכו 485.5 ס"מ, רוחבו 186.5 ס"מ, גובהו 147.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 280.5 ס"מ.
היצע מנועי הבנזין הזמין בין היתר בקוריאה וארה"ב, כולל כעת מנוע 1.7 ליטר עם 141 כ"ס, 1.6 ליטר טורבו עם 180 כ"ס, 2.0 ליטר עם 163 כ"ס, ו-2.0 ליטר טורבו עם 245 כ"ס. בזה האחרון תוצע מעתה תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים במקום שישה (שתישאר כפי הנראה ביתר הגרסאות).
יונדאי סונטה עברה מתיחת פנים
צילום: מנהל
יונדאי סונטה, גרסת טורבו (2.0)
עוד נמסר כי לסונטה המחודשת מערכת מולטימדיה חדשה, עם תאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, ומסך "7 תקני. לא ברור אם פירוש הדבר שמערכת הקונקטד קאר של כלמוביל, בהתקנה מקומית, תוצא משימוש בסונטה המחודשת. גרסאות בכירות של הדגם המחודש יציעו מסך "8.
פרטים נוספים ומועד שיווק של הסונטה המחודשת בישראל, צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. לפי שעה לא ידוע אם בכוונת כלמוביל לנצל את ההזדמנות בכדי להרחיב את היצע הדגמים מעבר לגרסת הכלאיים.