צ'מפיון מוטורס, יבואנית סקודה לישראל, התחלה בשיווק סקודה אוקטביה המחודשת, שהוצגה בעולם לפני כארבעה חודשים. הדגם המעודכן כולל מספר שינויים לעומת קודמו, כולל עדכון לעיצוב, להיצע המנועים ולאבזור הבטיחות והמותרות.
את מקומו של מנוע ה-1.2 ליטר טורבו (4 ציל') יתפוס מעתה מנוע 1.0 ליטר טורבו (3 ציל') החדש-יחסית של קונצרן פולקסווגן - מה שהופך את האוקטביה למשפחתית בעלת המנוע בעל הנפח הקטן ביותר בישראל - זאת לאחר שעשתה מהלך דומה ב-2010 עם ה-1.2.
סקודה אוקטביה מחודשת בישראל – מ-128,000 שקלים
צילום: מנהל
למרות הנפח הצנום, למנוע החדש נתונים עדיפים במעט על קודמו. הספק המנוע 115 כ"ס ב-5,000 סל"ד (לעומת 110 במנוע היוצא), ומומנט של 20.3 קג"מ ב-2,000 סל"ד (17.8 בעבר). המנוע החדש מוצע עם אותה תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית, אך הפעם לא תשווק גרסה ידנית בישראל.
האוקטביה המחודשת מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10 שניות (0.2 פחות מבעבר) בגרסת הליפטבק, שיפור דומה נרשם גם בסטיישן (כעת 10.2 שניות). תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת כעת על 21.3 ק"מ לליטר (20.8 בעבר), זאת תודות לשיפור בתצרוכת העירונית על חשבון הבינעירונית. באופן מעניין, דרגת הזיהום של מנוע ה-1.0 ליטר עם תיבה רובוטית גבוהה מזו של מנוע ה-1.2 ליטר – דרגה 6, לעומת 4.
סקודה אוקטביה מחודשת בישראל – מ-128,000 שקלים
צילום: מנהל
יתר המנועים – 1.4 ליטר (150 כ"ס) ו-1.8 ליטר (180 כ"ס) – נותרו כשהיו. כפי שדיווחנו בעבר, גרסאות ה-RS המעודכנות – עם מנועים חזקים יותר, שינויים למערכת המתלים ותיבה רובוטית דו-מצמדית חדשה בגרסת ה-RS245 - צפויות להגיע במהלך המחצית השנייה של השנה. באותו הזמן צפוי להתחיל השיווק של גרסאות הדיזל.
האוקטביה המחודשת מציעה מפרט אבזור משופר, כאשר סוף-סוף מוצעות מערכות בטיחות אקטיביות דוגמת התרעת התנגשות עם בלימת חירום אוטונומית במהירות עירונית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי והתרעה על עייפות נהג. כל זאת כבר ברמת הגימור הבסיסית, "אמבישן". רמת הגימור הבכירה ביותר – "אקסקלוסיב" – כוללת בנוסף גם ניטור שטחים מתים.
אבזור המותרות כולל מעתה מסך מגע גדול מבעבר ("6.5 לעומת "5.8), מערכת שמע עם שמונה רמקולים, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם וקיפול חשמלי למראות – אבזור דומה לזה שהוצע בעבר ברמת הגימור הגבוהה יותר ("סטייל"). בדגם המחודש, "סטייל" כוללת מסך מגע בגודל "8, מושבים קדמיים שונים, חלונות כהים וחישוקי "16 קלים.
סקודה אוקטביה מחודשת בישראל – מ-128,000 שקלים
צילום: מנהל
רמת הגימור הגבוהה ביותר, "אקסקלוסיב", המוצעת בשילוב כל אחת מיחידות ההנעה, כוללת גם כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חנייה אחוריים מקוריים ומצלמת נסיעה לאחור מקורית, תאורת אווירה, משענת יד אחורית עם מחזיקי כוסות, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה וחישוקי "17 קלים.
מחיר סקודה אוקטביה המחודשת דווקא ירד לעומת הדגם הקודם, ומתחיל כעת ב-128,000 שקל לגרסת הליפטבק ו-133,000 שקל לסטיישן (1.0 ל', "אמבישן") – מחיר נמוך ב-4,000-3,500 שקל ביחס לדגם המוחלף. יתר המחירים נותרו דומים, כאשר גרסת ה-1.8 ל', שמוצעת ברמת אבזור גבוהה יותר, התייקרה מעט.

סקודה אוקטביה מחודשת בישראל – מ-128,000 שקלים
צילום: מנהל