מתכננים לבצע טיפול תקופתי למכונית שלכם? כדאי שתשוו מחירים לפני שאתם בוחרים את המוסך, ולא פחות חשוב - את העיר בה תעשו את הטיפול. מנתונים שמפרסמת חברת אנג'י, שפיתחה יישומון להשוואת מחירים בין מוסכים, עולה כי הפערים בין טיפול בחולון, ראשון לציון ופתח תקווה, עשויים להגיע למאות שקלים לעומת הערים היקרות במרכז - תל אביב והרצליה.
באנג'י (Engie), שהיישומון שלהם מנטר את התקלות הנרשמות במחשב הרכב ובמקרה הצורך מאפשר לקבל הצעות מחיר ולהשוות מחירים של טיפולים ותיקונים לרכב, השוו את עלויות הטיפולים במספר מכוניות פופולריות בערים שונות, וגילו פערי מחיר גדולים שעשויים להגיע אף ל-80%! הערים שהתבלטו כיקרות הן תל אביב והרצליה, כשלפעמים בעיר סמוכה - פתח תקווה, חולון או רעננה, אותו טיפול בדיוק, באותו רכב בדיוק, יעלה בממוצע מאות שקלים פחות.
טיפול במוסך: פערים של עשרות אחוזים בין ערים
צילום: מנהל
אילוסטרציה
כך לדוגמה, באנג'י מציינים כי טיפול 140 אלף ק"מ לפורד פוקוס מהשנים 2011-2006, עולה בממוצע בחולון 300 שקלים, לעומת 550 שקלים בהרצליה - פער של 83%. טיפול 30 אלף ק"מ לקיה פיקנטו (2014-2011) עולה בחולון 450 שקלים בממוצע, לעומת 530 שקלים בתל אביב, פער של 17%.
הפער במחיר בין טיפול 95 אלף (טיפול קטן) ביונדאי i30 משנים 2011-2008 יכול להגיע ליותר מ-60% - למשל בפתח תקווה תשלמו 400 שקלים, בעוד שבתל אביב המחיר הממוצע עומד על 650 שקלים.
לדברי גל אהרון, מייסדת משותפת וסמנכ"לית שיווק באנג'י, "השוואת מחירים בין מוסכים, אפילו ברדיוס של 15 ק"מ (דוגמת תל אביב-חולון או רעננה-הרצליה), יכולה להביא לחסכון של מאות עד אלפי שקלים בשנה בתחזוקת הרכב.
פערי המחירים יכולים לנבוע בין היתר מעלויות שכירות גבוהות יותר, ארנונה, או עלויות אחרות שאינן תלויות במוסך אך הן תלויות מיקום, ומתגלגלות בסופו של דבר למחיר הסופי לצרכן".