אנשי קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, החליטו על אירוע הצגה קצת אחר לגרסה המעודכנת של ה-GT-R. במקום עוד מסיבת עיתונאים מסורתית עם מצגת משמימה שמפרטת כל בורג ואום ששונו – נהיגה, במנחת. ולא לעיתונאים. ברשת החברתית עלתה מודעה האומרת שמי שמעוניין להגיע ל"אירוע נהיגה של פעם בחיים" מוזמן להירשם ו-40 נרשמים יזכו להגשים חלום. מתוך הנרשמים בחרה ניסאן ישראל את אלו שלדעתה ימקסמו את החשיפה ברשתות החברתיות, ועיתונאי אחד. עבדכם הנאמן.
40 המשתתפים חולקו לקבוצות, כאשר האירוע נערך על פני יומיים. אני צורפתי לאירוע האחרון ביום השני. האירוע נערך במנחת מצדה, לשם הגיעו המשתתפים בטיסת מסוק. ואין מה להגיד – מעבר לחסכון הזמן והחידוש שבהגעה עם מסוק, טיסה פרטית שכזו בהחלט מכניסה אותך לאווירה הנכונה לנהיגה במכונית של יותר משמונה מאות אלף שקלים. עמוס, הטייס שלנו, גם דואג להכניס אותנו למצב רוח קרבי בדרך למצדה עם תמרונים חדים ומועכי קרביים.
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
הגעה עם מסוק בהחלט מכניסה אותך לאווירה הנכונה
תדריך ושיטת נהיגה חדשה
אני אוהב את מנחת מצדה. אני מכיר אותו היטב מהדרכות שהעברתי כאן לנהגי מכוניות מכל הסוגים והמינים. מנחת ארוך ומעט צר, עם נוף אלוהי מסביב.
לאורכו ורוחבו של המסלול ניצבים בגאון דגלים עם הלוגו של ניסאן ושל ה-GT-R, אין מה לומר, בכל הנוגע לנראות ומיתוג הם בהחלט שיחקו אותה. קבוצת "כוכבי הרשת" שאיתי מתרגשת, מצלמת כל פיפס ומעלה למדיות החברתיות – הם הרי כאן לא (רק) בגלל העיניים היפות שלהם...
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
לאורכו ורוחבו של המסלול ניצבים בגאון דגלים. בכל הנוגע לנראות ומיתוג הם בהחלט שיחקו אותה
בתדריך הוסבר לנו הלו"ז לשעות הקרובות: פעמיים עולים לנהוג בניסאן מקסימה (שתי הקפות בכל פעם), גם להכרת תוואי הנהיגה, גם לשמש כסוג של "חימום" למופע המרכזי וכמובן, חשיפה נוספת לדגם. מאחורי ההגה של ה-GT-R יתיישב כל משתתף פעם אחת בלבד, וינהג שתי הקפות. לא הרבה זמן "מסלול", אבל מבחינת רוב הנוכחים זה סוג של הגשמת חלום, ולו היה למנחת גג, סביר להניח שהיו מאושרים עד אליו.
עם המקסימה על המנחת אני מגלה מספר דברים, הראשון הוא שמי שתכנן את תוואי הנהיגה הלך על בטוח, מאוד בטוח (וקצת משעמם); השני, שיכולת התאוצה של המקסימה מרשימה יותר מיכולת הבלימה שלה; ושמדריכי הנהיגה שהובילו את האירוע מחלקים הוראות בסגנון "להרפות מהגז לחמישים מטרים(!) ורק אז לבלום" – שיטת נהיגה חדשה ומטופשת שהומצאה כנראה בעיקר כדי לחוס על בלמי המקסימה...
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
הקפות חימום והכרת מסלול בניסאן מקסימה
מאני טיים
זמן ה-GT-R הגיע וכל משתתף עולה בתורו לטעום מהמכונה הזו, שזכתה כמעט לכל מחמאה אפשרית במבחנים בעולם (וגם מדני שלנו, שנהג בה בהשקה העולמית). במושב הנוסע נמצא מדריך עטוי חליפת מירוצים אדומה (כבר אמרנו שבנראות הם שיחקו אותה?) גם לטובת הרושם, וגם כדי לוודא שלא מגזימים. במרכז המסלול ישנה נקודת בלימה שמטרה משולשת – גם להפגין עוצמת בלימה, גם להפגין תאוצה מהמקום וגם לגרום לזה שלא יגיע הנהג במהירות גבוהה אל נקודת הבלימה ה"אמיתית" לקראת קצה המסלול. כל משתתף שיורד מהאוטו, מתחבק עם המדריך, מצטלם ורק האוזניים עוצרות את חיוכו. אם הנהיגה על המנחת בניסאן מקסימה עם 300 כ"ס היתה הרבה יותר ממה שרוב החברה כאן רגילים לו, אתם יכולים להבין לבד איזו התפוצצות אדרנלין מהווה ה-GT-R.
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
מאני טיים. זמן ה-GT-R הגיע
אמנם למכונית נכנסתי אחרון, אך כבר מהרגע הראשון היה ברור לי שלא עומדים לתת לי אפילו לטעום ממה שהמכונית הזו באמת יכולה לעשות. הבחור בסרבל האדום דרש, למשל, שאכנס לסלאלום במהירות שהוא הגדיר – כזו שהיתה מאתגרת גולף GTI, בטח לא את ה-GT-R. אגב, גם כאן התבקשתי לעזוב גז חמישים מטרים לפני נקודת הבלימה, שבעצמה היתה מוקדמת בהרבה מהנדרש. וגם שלא אלחץ על שום דוושה בתוך הפניה שלאחריה. אם תשאלו אותי, מישהו לקח את רעיון "מרווח הביטחון" צעד אחד (או שלושה) יותר מדי רחוק. כמה רחוק? אפילו שיגור אחד כמו שצריך, עם בקרת שיגור בפעולה, לא ביצעו. רוצים להרגיש איך זה להאיץ תוך 2.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש? תצטרכו לדמיין...
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
היא לא באמת אותגרה. ניסאן GT-R
סיכום
הדרך שבחרה קרסו להשיק את ה-GT-R המחודשת הייתה בהחלט שונה ומרעננת. אין ספק שמסלול הוא מקום בו אפשר להתרשם נכון יותר מהרכב הזה מאשר אולם אירועים, אולם עדיין - למרות המגבלות, נראה שאנשי קרסו יכלו להיות נועזים קצת יותר, ולהשאיר רושם עמוק יותר, מתאים יותר לטירוף שהוא GT-R, על המשתתפים.
ניסאן GT-R: השקה מקומית בסגנון אחר
צילום: רונן טופלברג
הנהגים והצוות בתמונת סיום