דור חדש של וולוו XC60 נחשף בתערוכת ז'נבה. רכב הפנאי הבינוני בגודלו בהיצע וולוו, ממוקם מתחת ל-XC90 ומעל ל-XC40 העתידי. הוא מתחרה באודי Q5 וב.מ.וו X3 באחד מפלחי השוק החשובים ביותר בתעשיית הרכב כיום.
ה-XC60 החדש שואב השראה עיצובית מאחיו הגדול, עם עיצוב מודרני שמתאים לשפת העיצוב העדכנית של המותג. הוא גם גדול משמעותית מבעבר, עם אורך של 469 ס"מ (6+), רוחב של 190 ס"מ (1+), גובה של 166 ס"מ (1-) ובסיס גלגלים שצמח בתשעה ס"מ ל-286.5.
היצע המנועים מוכר מדגמי וולוו אחרים, ויכלול בתחילה צמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר - D4 עם 190 כ"ס ו-D5 עם 235 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה (תיבה ידנית והנעה קדמית יצטרפו בהמשך).
היצע הבנזין כולל שתי גרסאות של מנוע ה-2.0 ליטר המוכר, ה-T5 עם 254 כ"ס, וה-T6 שמוסיף מגדש על למגדש הטורבו ומפיק 320 כ"ס. בשלב מאוחר יותר יצטרף למבחר דגם הכלאיים הנטען משקע, ה-T8, לו בנוסף למנוע הבנזין הבכיר גם מנוע חשמלי. ההספק הכולל כאן עומד על 407 כ"ס, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.3 שניות. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק מלבד זאת לא פורסמו.
ה-XC60 החדש במבחני הבטיחות הפנימיים של וולוו
נציגנו לתערוכת ז'נבה, ניצן אביבי, מוסר כי הדגם החדש מזכיר מאוד את ה-XC90 גם מבחוץ וגם מבפנים, וכי העיצוב הרבה יותר "מחודד" מבעבר, וכולל כעת גם אלמנטים מעניינים ומיוחדים בתוך תא הנוסעים, למשל ידית ההילוכים ולוח המחוונים הדיגיטלי. מנגד, וולוו שוב מציעה מתג הנעה במיקום לא נוח. אביבי מסכם כי בסך הכל מדובר בעיצוב מודרני המשדר פרימיום.
מוולוו נמסר כי הדגם החדש יציע מתלי אוויר מתכווננים בתוספת תשלום, וכמקובל ביצרנית גם מערך בטיחות מקיף - כולל שלל מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות. אלו כוללות התרעת סטייה מנתיב שגם יודעת לזהות רכב מגיע ממול ולהתחמק ממנו, התרעת רכב הנוסע במקביל (גם כאן עם סיוע אקטיבי למניעת התנגשות) ובקרת שיוט אדפטיבית עם היגוי אוטונומי חלקית עד 130 קמ"ש.
וולוו XC60 חדש נחשף בז'נבה
צילום: מנהל
פרטים נוספים על ה-XC60 צפויים להתפרסם לקראת תחילת השיווק בהמשך השנה. מחברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי הדגם החדש צפוי להגיע לישראל בסוף השנה הנוכחית או בתחילת 2018.