קצת פחות מארבע שנים מאז שהוצג לראשונה, מעדכנת סיטרואן את הקקטוס עם שפע חידושים – ומטרה חדשה.
 סיטרואן קקטוס המחודש – בישראל באמצע 2018
צילום: מנהל
ההופעה החיצונית של סיטרואן קקטוס המחודש שונה מזו של הדגם הקודם – מלפנים, מאחור ובצדדים; כפי שניתן לראות, פגושי האוויר ('איירבאמפס') הייחודיים הוצנעו – הם קטנים בהרבה וממוקמים הפעם רק בצדי המרכב, וגם שם הם נמוכים מבעבר. יכול מאוד להיות שהסיבה לכך היא שינוי היעוד של הקקטוס שעולה מבין השורות בהודעה לעיתונות – הקקטוס יוצב מעכשיו מול משפחתיות קומפקטיות ולא בקטגורית הפנאי. יש במהלך הזה היגיון – מצד אחד, ה-C4 הוותיקה לא נוחלת הצלחה רבה, וגם לא משתלבת בקו הדגמים הנוכחי של סיטרואן; מצד שני, C3 איירקרוס שאך הוצג מתיישב טוב יותר מהקקטוס במשבצת "רכב פנאי קטן", וכנראה שסיטרואן רוצה למנוע מאבק בתוך המשפחה.
באופן רשמי, אין שינויים עיצוביים בתא הנוסעים. יחד עם זאת, יש ממשק מולטימדיה חדש עם מערך שיקוף למכשירי סמארטפון (אפל ואנדרואיד), גלגל הגה המתכוונן הפעם גם לעומק ומושבים שונים – עבים יותר ובעלי תכנון שונה, האמורים לספק נוחות ישיבה משופרת (לא שהיו לנו תלונות על המושבים הקודמים). עוד מציינים בסיטרואן כי ישנו בידוד רעשים טוב מבעבר, הן של המנוע והן של רעשי הכביש, גם בזכות שמשות עבות יותר – האם זה אומר שנראה עליה במשקל?
 סיטרואן קקטוס המחודש – בישראל באמצע 2018
צילום: מנהל
שיפור גדול נרשם בתחום הבטיחות, עם מפרט עשיר של מערכות בטיחות מתקדמות: מערכת בלימת חירום אוטונומית, הצגת תמרורים, מערכת התרעה על סטייה מנתיב ומערכת לניטור שטחים מתים. חידושים טכנולוגיים נוספים – מערכת "גריפ קונטרול", בורר מצבי פעולה למערכת בקרת היציבות, המתאים אותה לנסיעה בשטח (בדומה למערכת הקיימת גם בדגמי פנאי אחרים של הקונצרן), וכניסה והנעה ללא מפתח.
לצד כל השינויים שהוזכרו, החידוש המעניין ביותר בקקטוס המחודש נמצא במערכת המתלים. כמו C5 איירקרוס, רכב הפנאי הגדול של היצרנית המוצע בינתיים בשוק הסיני בלבד (לקראת 2019 בישראל) - גם בקקטוס המחודש ישנם בולמי זעזועים ייחודיים, הכוללים בתוכם כריות עצירה הידראוליות, מה שאמור לספק איכות ספיגה יוצאת דופן; מעבר לכך, מדובר במערכת מתלים שגרתית לגמרי – ולא במערכת הידרו-פניאומטית, למשל.
 סיטרואן קקטוס המחודש – בישראל באמצע 2018
צילום: מנהל
גם היצע מערכות ההנעה ישתדרג: אל גרסאות מנוע ה-1.2 ל' המוכרות (82 כ"ס אטמוספרי, 110 כ"ס מוגדש) תתווסף גרסת 130 כ"ס, אולם היא לא תקבל גרסה אוטומטית (שקיימת רק בגרסת 110 כ"ס). בצד הדיזל, גרסת 1.5 ל' עם 120 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית מצטרפת למנוע ה-1.6 (100 כ"ס) הקיים שמשווק עם תיבה ידנית.
מחברת לובינסקי, יבואנית סיטרואן, נמסר כי סיטרואן קקטוס המחודש יושק בישראל באמצע 2018.
 סיטרואן קקטוס המחודש – בישראל באמצע 2018
צילום: מנהל