קונצרן יונדאי צפוי להקים בשנה הבאה מרכז חדשנות בארץ, ויצטרף למספר לא קטן של יצרנים מתחום הרכב שכבר ביצעו זאת. על הקמת המרכז הצפויה הכריז ד"ר יאנגצ'או צ'אי, סגן נשיא יונדאי העולמית לאסטרטגיה ופיתוח, בנאומו במהלך ועידת ראש הממשלה לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה שנערכת בתל-אביב.
צ'אי סיפר שמטרת הקונצרן, שכבר משתף פעולה עם הטכניון וחברות נוספות, תהיה לאתר מיזמי סטארטאפ, רעיונות ושיתופי פעולה, להאיץ את פיתוחם ולחברם לפעילות הקונצרן. המרכז שיוקם בישראל יעסוק בתחומי אנרגיה, ערים חכמות, בינה מלאכותית, תחבורה חכמה ורובוטים.
גם יונדאי בדרך להקמת מרכז חדשנות בישראל
צילום: מנהל
ד"ר יאנגצ'או צ'אי, סגן נשיא יונדאי
לפי צ'אי, השינוי שעובר ויעבור עולם התחבורה הוביל את יונדאי לפתוח לפני מספר חודשים חטיבת אסטרטגיה וטכנולוגיה שעוסקת בשינויים הטכנולוגיים בתחומי התחבורה.

בכנס שנערך במתחם הבימה בתל-אביב משתתפים מאות מפתחים, אנשי מיזמים, ממשל, ובכירים מתעשיית הרכב. הוא עוסק בעתיד עולם התחבורה עם כניסתן של אנרגיות חליפיות והתפתחות המכונית האוטונומית.
ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ, אמרה בפתיחה כי הוועידה מציגה את המעמד הבכיר שקנתה לעצמה ישראל בתחום התחבורה החכמה. לדבריה ישראל מובילה מהפכה ומשנה את העולם עם טכנולוגיות בתחום, והוסיפה כי המנהלת ושותפיה ימשיכו לתמוך בפרויקטים קיימים שחלקם יבשיל במהלך 2018.
גם יונדאי בדרך להקמת מרכז חדשנות בישראל
צילום: מנהל
ד"ר ענת בונשטיין, ראש מנהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד רה"מ