לואיס המילטון זכה באליפות העולם הרביעית שלו בתום הגרנד פרי של מקסיקו, כאשר נותרו שני מירוצים לסיום העונה. בכך היה המילטון לנהג הפורמולה 1 הבריטי המצליח בכל הזמנים, כאשר קבע הישג טוב מזה של ג'קי סטיוארט שזכה בשלוש אליפויות עולם. עם אליפות זאת, הצטרף המילטון למועדון המצומצם של נהגים שהשיגו ארבע אליפויות עולם או יותר, ומונה כעת חמישה נהגים.
השתלשלות האירועים במקסיקו לא הייתה הדרך בה רצה המילטון לזכות באליפות; במירוץ שלט מקס וורסטפן הצעיר ברד בול, וזה השיג את ניצחונו השני העונה והשלישי בקריירה. במקום השני סיים ואטרי בוטאס במרצדס, מקדים את קימי ראיקונן בפרארי. המילטון סיים רק במקום התשיעי, אבל כאשר סבסטיאן פטל, יריבו לתואר, מסיים במקום הרביעי, זה הספיק כדי לזכות בתואר הנכסף.
המילטון אלוף
צילום: מנהל
אליפות ממקום תשיעי
האירוע המכריע במירוץ במקסיקו התרחש מיד לאחר הזינוק. המילטון, שפתח מהמקום השלישי, ניסה לנצל קרב על ההובלה שכלל מגע בין וורסטפן לפטל. הוא הצליח לעבור את פטל בכניסה לפנייה השלישית, אולם מגע בין הכנף הקדמית של הגרמני לגלגל האחורי של המרצדס גרם לשבירת כנף בפרארי ותקר להמילטון. שניהם פנו לרחבת הטיפולים והותירו את הזירה פנויה לוורסטפן שדהר קדימה. בפרארי החליפו חרטום במכונית של פטל, והוא חזר למירוץ במקום ה-18. המילטון, שהגיע באיטיות לרחבה, יצא כבר למקום ה-20. אולם, בעוד פטל התקדם באופן מרשים עד למקום הרביעי, המילטון התקשה לעקוף והצליח להגיע רק למקום התשיעי. בפרארי לא הורו לראיקונן לוותר על המקום השלישי כיוון שגם זה לא היה עוזר לפטל במאבק האליפות.
במקום החמישי סיים אסטבן אוקון בפורס אינדיה לפני לאנס סטרול, ששוב הפתיע עם וויליאמס, והגיבור המקומי סרג'יו פרז. שמיני סיים קווין מגנוסן במכונית של האס, ואחריו כאמור המילטון. את רשימת מקבלי הנקודות סגר פרננדו אלונסו שהפסיד בשלבי הסיום את המקום השמיני להמילטון אחרי קרב מרתק.
המילטון אלוף
צילום: מנהל
גרנד פרי מקסיקו
1. מקס וורסטפן – רד בול
2. ואטרי בוטס – מרצדס
3. קימי ראיקונן – פרארי
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
6. לאנס סטרול – וויליאמס
7. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
8. קווין מגנוסן – האס
9. לואיס המילטון – מרצדס
10. פרננדו אלונסו – מקלארן
המילטון אלוף
צילום: מנהל
אליפות העולם לנהגים, לאחר 18 מירוצים (מתוך 20)
1. לואיס המילטון – 333 נק'
2. סבסטיאן פטל – 277 נק'
3. ואטרי בוטס – 262 נק'
4. דניאל ריקרדו – 192 נק'
5. קימי ראיקונן – 178 נק'

אליפות העולם לקבוצות, לאחר 18 מירוצים (מתוך 20)
1. מרצדס – 595 נק'
2. פרארי – 455 נק'
3. רד בול – 340 נק'
4. פורס אינדיה – 175 נק'
5. וויליאמס – 76 נק'

המילטון אלוף
צילום: מנהל