שברולט אקווינוקס החדש.זו לא חדשה מרעישה שרוכשי המכוניות בישראל מאוהבים לאחרונה ברכבי פנאי, בעיקר באלו שמתוצרת קוריאה. השוק מתחלק בין האחיות הקוריאניות - יונדאי שמובילה בין היצרניות, וקיה ספורטאז' שמובילה בין הדגמים. כל האחרים שמתמודדים בשוק הזה, ויש ביניהם דגמים מצוינים, מתחרים על השאריות שמותירים אחריה שני הקוריאנים. לכן, עם כל דגם חדש שמגיע לפלח שוק הזה, אנחנו שואלים את עצמנו קודם כל אם הדגם החדש מסוגל לדגדג או לנגוס דווקא בפלח השוק שלהם, כי נגיסה מהותית בפלח שוק זה, תהווה עבורה למעשה את ההבדל בין הצלחה לכישלון. לאחרונה, שברולט נכנסה לפלח השוק הלוהט הזה עם
זה המקום לציין, שהקוריאניות ביססו את שליטתן בשוק בעיקר באמצעות גרסת כניסה זולה, המצוידת במנוע 1.6 ליטר אטמוספרי - גרסאות שהפכו אותן ללהיט בקרב חברות הליסינג, אולם הקונים הפרטיים מעדיפים לא פעם את הגרסאות החזקות יותר המציעות מנועים אטמוספרים בנפח של 2.0 ליטר בהספק הדומה לזה של האקווינוקס (170 כ"ס). מנועי ה-1.6 ליטר מוגדשי הטורבו של שני הקוריאנים יקרים יותר. ועם תג מחיר של 160 אלף לגרסה המאובזרת, העולה החדש מבית שברולט אמור להתמודד מול הספורטאז'/טוסון עם מנועי ה-2.0 ליטר, ברמות האבזור האמצעיות.
שברולט אקווינוקס נגד הקוריאניות (וידאו)
צילום: סטילס - תומר פדר | וידאו - בני דויטש, עריכה - גיל חסון

עיצוב ונראות

למרות שאין לאקווינוקס עיצוב קלאסי של רכב פנאי, הוא בולט בעיקר בשל גודלו, המודגש על ידי האפקט של החלונות הרבועים הנמשכים לאחור. בתקופה בה העדפת הישראלי הייתה מקסימום מטר לשקל, היה אולי לאקווינוקס קל יותר בשוק, אך ההעדפות השתנו. ובכל זאת, הוא נראה טוב, מרשים בגודלו, מוגבה ויש לא מעט רוכשי רכב בישראל שאוהבים בדיוק את זה.

תא הנוסעים
גם תא הנוסעים בולט בגודלו. הוא גדול לאורך, לרוחב ולגובה - וזה מורגש. גם תא המטען גדול והצלחנו להכניס לשם אופניים לא מפורקות (תוך קיפול המושבים האחוריים). עובדה זו עשויה לקרוץ לקהל לא קטן של מדוושים הנאלצים היום לחבר את האופניים על הגג או על מתקן אחורי. עיצוב התא די מודרני, אולם הצבע האפור שולט בו ופשטות החומרים אינה מוסווית. עם זאת תא הנוסעים במכונית המצולמת היה מורכב היטב ולא נשמעו קרקושים או קשקושים.
שברולט אקווינוקס נגד הקוריאניות (וידאו)
צילום: סטילס - תומר פדר | וידאו - בני דויטש, עריכה - גיל חסון
רמת האבזור טובה (ברמה המאובזרת שמחירה עומד על 160 אלף שקלים), אפשרות החיבור לסלולארי דרך כבל נוחה (קאר פליי בשפת אפל, אנדרואיד אוטו לשאר), התפריטים הכתובים בעברית נוחים עוד יותר. אין כאן אבזור או עיצוב מהמם נוסח פיג'ו 3008 למשל, אך מול הקוריאנים האקווינוקס אינה משפילה מבט. רמת השקט בתא הנוסעים טובה מהממוצע, גם אם לעיתים לא מושלמת.

נוחות נסיעה
האקווינוקס הוא שייט טוב. מנוע ה-1.5 ל' טורבו מספק את הסחורה - 170 הסוסים יוצאים מהר מהאורווה והכוח מגיע מוקדם, בסל"ד נמוך. האקווינוקס לרוב שקט מהממוצע בקטגוריה, אם כי בסל"ד גבוה קולו של המנוע נשמע בתא הנוסעים. מצד שני, אין טעם להגיע לסל"ד גבוה, כי הכוח כאמור נמצא דווקא נמוך יותר. רעשי כביש אינם מציקים בדרך כלל לנוסעים, אם כי רעשי רוח נשמעים. נוחות הנסיעה בינונית, כשמחוץ לעיר, בכבישים טובים היא טובה יותר. היא טובה גם בספיגת שקעים עמוקים, אך על שברים קטנים, כאלו הקיימים בעיקר בעיר וסביבותיה, היא מקפצת יותר.
שברולט אקווינוקס נגד הקוריאניות (וידאו)
צילום: סטילס - תומר פדר | וידאו - בני דויטש, עריכה - גיל חסון

בטיחות
איננו נוהגים לצטט כאן את תוצאות המבחנים האמריקאים למכוניות שלא נבחנו במבחני בטיחות אירופאים, לכן לא נעשה זאת גם כאן. לגבי אבזור בטיחותי מתקדם התמונה שונה. האקווינוקס משווק בארץ עם מערכת מובילאיי בהתקנה מקומית. היא מתריעה על סטייה מנתיב ועל קרבת יתר למכונית מלפניך, מתריעה – אך לא מתקנת ולא עוצרת באופן עצמאי במצב חירום. אחרי שהספורטאז' הציע זאת כבר בגרסת הכניסה, הביאו לא מעט יבואנים אבזור כזה כסטנדרט כבר בגרסאות הכניסה. לאקווינוקס אין את זה, למרבית המתחרות בדרגת המחיר שלו – יש, אבל לא ליונדאי טוסון, אחד ממובילי הקטגוריה. כנראה שהיום אפשר עדיין בלי...
חשוב להדגיש שלאקווינוקס יש מערכת שבכמותה טרם פגשתי, העשויה למנוע שכחה של תינוק במושב האחורי. המערכת גאונית בפשטותה. היא אינה סורקת את המושב האחורי בקרניים המזהות שינוי בנפח או תנועה, ואף אינה משתמשת במצלמות או בחיישני משקל. היא פשוט נדרכת על ידי פתיחת הדלת האחורית ומתריעה עם כיבוי המכונית. כל כך פשוט. אישית אגב, הייתי מעדיף התרעה חזקה יותר, אולי אפילו כזו שמפעילה את צופר המכונית - אך עצם העובדה שמיוצר אות המזכיר שהכנסת משהו או מישהו למושב האחורי, פותחת אפשרויות לעתיד ללא תינוקות נשכחים.
שברולט אקווינוקס נגד הקוריאניות (וידאו)
צילום: סטילס - תומר פדר | וידאו - בני דויטש, עריכה - גיל חסון
מערכת נוספת, אותה אישית אני אוהב פחות, מסוגלת להגביל את גובה הרעש אותה משמיעה מערכת השמע ואף את המהירות, אולי הסיבה שאני לא מת עליה היא שאין לי כבר ילדים בגיל העשרה שלהם...

התוכל לנגוס בקוריאניות?
האם שברולט אקווינוקס מסוגל? הוא מסוגל. לזכותו עומדים מרווח פנים מעולה, מנוע טוב ומחיר תחרותי. האם זה יקרה? את זה קטונתי מלנחש. יש בארץ רכבי פנאי שאף להם יש את הכלים להתחרות בקוריאניות, אך הן לא ממש מצליחות להותיר רושם משמעותי. זה מאוד תלוי במדיניות המחירים של היבואנית, וברכישה של אמון הקהל באיכות מוצריהם. הקוריאנים עשו זאת במהירות מרשימה ולכן הם לא "פראיירים", אבל שברולט לא תוותר על נתח שוק מרצונה החופשי...
שברולט אקווינוקס נגד הקוריאניות (וידאו)
צילום: סטילס - תומר פדר | וידאו - בני דויטש, עריכה - גיל חסון