השם אלפא רומיאו יחזור לזירת הפורמולה 1 ב-2018 בשותפות עם קבוצת סאובר. הקבוצה השוויצרית תיקרא מעתה אלפא רומיאו וההסכם בין קונצרן האם FCA (פיאט קרייזלר) -לסאובר מדבר על שיתוף כלכלי, אסטרטגי וטכנולוגי למספר שנים. בסאובר, קבוצה קטנה וחלשה יחסית, מקווים שהמהלך יביא לה שיתוף פעולה טכני גדול יותר עם פרארי שהינה אחות לאלפא רומיאו תחת קונצרן פיאט.
גם השנה שתפה סאובר פעולה עם פרארי וקיבלה מהם (כלקוח) מנועים. ואולם היו אלה מנועים ברמה הטכנית של שנה שעברה. הפעם היא תקבל מנועים חדשים.
אלפא רומיאו חוזרת לפורמולה 1
צילום: מנהל

דיבורים גבוהים
"ההסכם עם סאובר הוא צעד משמעותי, במיצוב מחדש של המותג אלפא רומיאו, אשר ישוב לפורמולה 1 לאחר היעדרות של יותר מ-30 שנה", כך סיפר סרג'יו מרקיונה יושב ראש קבוצת FCA שעומד גם בראש פרארי "המותג שסייע בעבר לכתוב את ההיסטוריה של ספורט זה יצטרף ליצרניות הרכב הגדולות שמשתתפות בפורמולה 1. המותג ייהנה גם משיתוף טכנולוגי וידע מסאובר. מצד שני המהנדסים והטכנאים של אלפא שכבר הדגימו את היכולות שלהם בדגמי הג'וליה והסטלביו, יהפכו את ניסיונם זמין לסאובר. במקביל, אוהדי אלפא רומיאו יקבלו שוב ההזדמנות לתמוך ביצרן שנחוש לכתוב פרק חדש ומרתק בהיסטוריה הספורטיבית הייחודית והאגדית שלו".

באלפא רומיאו מזכירים את ההצלחות בזירת הגרנד פרי כבר בשנות העשרים של המאה הקודמת, ומציינים שזכו באליפויות העולם הראשונות לנהגים בפורמולה 1 עם נינו פארינה ב-1950 וחואן מנואל פנג'יו ב-1951. למעשה אנזו פרארי היה נהג מירוצים של אלפא והחל את דרכו כיצרן מכוניות מירוץ בשיתוף עימה. בין 1961 ל-1979 השתתפה אלפא בספורט הזה כספקית מנועים. היא עזבה את הזירה ב-1985 אחרי שהשתתפה עם קבוצה משלה מ-1979 ולא זכתה להצלחה.
אלפא רומיאו חוזרת לפורמולה 1
צילום: מנהל

תיאום ציפיות
מובן שמאחורי שפע המילים הגדולות צריך לזכור כמה דברים. במושגי עולם הפורמולה 1 סאובר היא קבוצה דלת אמצעים שכמהה לאספקת מנועים ללא עלות. היא סיימה את העונה במקום האחרון עם 5 נקודות בלבד אז קשה יהיה לצפות מימנה להישגים גדולים ב-2018.
למעשה נראה שכוונת מרקיונה להפוך את סאובר לקבוצת בת צעירה של פרארי בדומה ליחסים בין טורו רוסו לרד בול. מרקיונה כבר הצהיר בעבר על רצונו בקבוצה כזו כאשר המטרה תהיה להעסיק נהגים שהם בני טיפוחים של פרארי. מאידך, לבעלי סאובר קשר הדוק למרקוס אריקסון השוודי אחד משני נהגי הקבוצה השנה.
לפחות כרגע נראה שצ'רלס לה קלרק, אלוף פורמולה 2 השנה ואיש פרארי, יחליף את פסקל וורלין. לא ברור אם במושב השני ישב אריקסון או אנטוניו ג'יובינזי.

המהלך של FCA מעניין גם בגלל האיומים שהשמיעו אנשי פרארי ובראשם מרקיונה על אפשרות שיעזבו את הפורמולה 1 באם שינוי תקנות המנועים המוצע ל-2021 לא יהיה לרוחם. הם אמרו זאת אחרי שהבינו את הכיוון המוצע.