טויוטה ישראל אמנם סיימה את 2017 עם שיא מקומי חדש במכירות – 31,510 כלים, אך אנשי היבואן לא מסתפקים בכך ומקווים להמשיך ולצמוח גם ב-2018.
היבואן פתח את השנה בהודעה על הוספת רמות גימור מוזלות לגרסאות ההיברידיות של CH-R ויאריס, תחת השמות קלאב ואקו בהתאמה. לכאורה, ההוזלה (2000 ו-4000 שקלים לעומת הגרסאות המוכרות) אינה גדולה, אבל היא מצטרפת לשאיפת היבואן לשים יותר דגש על הצד ההיברידי.
טויוטה 2018: טויוטה מתחדשת
צילום: מנהל
ההוזלה אף מגלה דבר נוסף - במקרה של CH-R, שם הויתור הוא על מפתח חכם וקיפול חשמלי למראות הצד, הוספת רמת הגימור החדשה מעידה על כוונה לפנות עם הרכב בהיקף גדול יותר לציי הרכב. נוח יותר לעשות זאת עם רכב שמחירו דומה לשל המתחרים מקיה ויונדאי, ושכנראה (אם לשפוט לפי המפרט) משאיר יותר מקום להנחות. המהלך מבהיר שלטויוטה ישראל תהיה השנה אספקה הרבה יותר גדולה של רכב פנאי אופנתי זה, ובסוכנות מאמינים שהם יוכלו להגדיל את מכירותיו באופן דרמטי. וכאשר מדובר ברכב שכבר השנה נמכר במספרים מכובדים, אלו ללא ספק בשורות טובות עבור יוניון מוטורס. ביאריס אקו הוויתור יהיה על חישוקים קלים, תאורת לד מאחור, פנסי ערפל וצג צבעוני בין המחוונים.
טויוטה 2018: טויוטה מתחדשת
צילום: מנהל

ויש עוד
טויוטה ישראל מתכוונת להמשיך ולהעביר משקל לצד ההיברידי שלה ולמכור יותר מכוניות כאלה – וזה כאשר כ-40% מסך המכירות שלה השנה היו של מכוניות היברידיות! הצמיחה תימשך גם בזכות העלייה הצפויה במכירות של CH-R. מגמה שנייה של היבואן תהיה לספק יותר מערכות בטיחות מתקדמות במבחר הדגמים, כאשר במקביל המערכות משתכללות ומשפרות את תפקודן ויכולותיהן.
היבואן מתכוון להשיק כבר בזמן הקרוב את לנד קרוזר המחודש, שממשיך לשמור על כוח המשיכה שלו ויציע יותר אבזור בטיחותי; בהמשך השנה, עדיין לא ברור מתי, תגיע אלינו- מארה"ב - קאמרי החדשה, בגרסתה ההיברידית; מדובר במכונית חדשה לגמרי שמבוססת על פלטפורמת TNGA הגלובלית החדשה, ותשתמש במנוע 2.5 ליטר עם הספק משולב של 205 כ"ס. המכונית תהיה בקבוצה 2 מבחינת המיסוי הירוק ותיהנה מהקלות המס.
טויוטה 2018: טויוטה מתחדשת
צילום: מנהל