קרסו, יבואנית ניסאן, מכריזה על התחלת שיווק הטנדר ניסאן נווארה בישראל - אחרי כשנתיים של היעדרות מהשוק המקומי. הנווארה מגיע אלינו בגרסתו הבכירה, עם אחריות מורחבת - ועם מערכות בטיחות מתקדמות.
הדגם הנוכחי הוצג במקור לפני יותר משלוש שנים, ומידותיו קטנות מעט ביחס לאלו של הדור היוצא. גם נפח המנוע מעט קטן יותר - 2.3 ליטר, לעומת 2.5 ליטר קודם לכן - אך למרות זאת, הנתונים נותרו זהים. המנוע המוצע אצלנו הוא בגרסתו היותר-חזקה, עם שני מגדשי טורבו והספק של 190 כ"ס ו-45.9 קג"מ. הנווארה מוצע עם תיבת שבעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה לא קבועה (אחורית לכביש וכפולה לשטח).
לרכב תצרוכת דלק ממוצעת של 14.5 ק"מ לליטר. הוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.8 שניות (10.7 שניות בדגם הקודם). מרווח הטיפולים נקבע על כל שנה או 20,000 ק"מ (המוקדם מביניהם).
הנווארה מצויד ביחס העברה נמוך (הילוך כוח) ביחס 1:2.71 ויש גם נעילה אלקטרונית מוגבלת החלקה לדיפרנציאל אחורי. מרווח הגחון עומד על 22.4 ס"מ.
חידוש משמעותי בנווארה נמצא במתלה האחורי - זה אמנם עדיין מסוג סרן חי (בו שני הגלגלים מחוברים בציר אחד), אך עם קפיצי סליל במקום עלים (שזמינים בחו"ל). שימוש בקפיצי סליל ובמבנה רב-חיבורי אמור לשפר את נוחות הנסיעה. כושר ההעמסה המוצהר גבוה יחסית - 954 ק"ג, הרבה יותר מהטנדר היחיד שהוצע בישראל עד היום עם קפיצי סליל מאחור (סאנגיונג אקטיון, 670 ק"ג). כושר הגרירה המותר עומד על עד 3.5 טון.
הנווארה נושא עמו בשורה בטיחותית חשובה: זהו הטנדר הראשון המוצע בישראל עם מערכת בלימת חירום אוטונומית. בנוסף, הוא צויד במערכת התרעה מקורית על אי-שמירת מרחק ושבע כריות אוויר. למרות כל אלו, לנווארה דירוג בטיחות של ארבעה כוכבים במבחני ריסוק של Euro NCAP (מ-2015).
גם אבזור הנוחות עשיר למדי: חישוקי "18, מדרגות צד מקוריות, חלונות כהים, וו גרירה, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, חיישן תאורה, מצלמת נסיעה לאחור (עם מסך במראה המרכזית) ומסך "5 בלוח המחוונים. בולטת בהיעדרה מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, ובמקומה מוצעת מערכת שמע פשוטה עם חיבור בלוטות'.
מחירו של ניסאן נווארה מתחיל ב-245,000 שקל. הוא מוצע עם חבילת אחריות מורחבת לחמש שנים או 160,000 ק"מ – אחריות נדיבה מהמקובל לקטגוריה, אם כי פחות נדיבה מזו שהוצעה בסוף חיי הדגם הקודם (חמש שנים או 200,000 ק"מ).