שר התחבורה, ישראל כץ, חתם על תקנה חדשה שמתירה הסעת נוסעים בתשלום על-ידי כל נהג. עד כה דבר זה היה אסור לחלוטין, מה שהוביל לפסילת שירות אובר בישראל על-ידי ביהמ"ש המחוזי בת"א לאחרונה.
אלא שהתקנות החדשות פותרות לפחות חלק מהמכשולים שעמדו בפני השירות: על-פי הודעת משרד התחבורה, יותרו עד שנתי נסיעות שיתופיות ביום ברכב פרטי, עם עד ארבעה נוסעים (לא כולל נהג). נראה כי מטרת התקנות היא ליצור נסיעות שיתופיות בשעות הנסיעה אל מקום העבודה העיקרי של הנהג ובחזרה.
שר התחבורה, ישראץ כץ
בנוסף, הנהג לא יוכל לאסוף נוסעים מזדמנים בתשלום, והתקנה קובעת כי הנסיעה צריכה להיות מתוכננת מראש. כמו כן, התשלום בעבור הנסיעה יתחלק בנתח שווה בין הנהג לנוסע או נוסעים, כך שהמטרה היא רק להחזיר חלק יחסי בהוצאות הנסיעה ולא ליצור רווח לנהג. הסכום שנקבע לכל ק"מ נסיעה עומד על שני שקלים - כלומר נהג ונוסע ישלמו שקל כל אחד, נהג וארבעה נוסעים ישלמו 40 אגורות כל אחד.
התקנה החדשה, שצפויה לחזק בעיקר את שירות ההסעה השיתופית של ווייז, תכנס לתוקף בתוך 30 יום מפרסוה ברשומות. לדברי השר כץ, היא תגדיל את מספר הנוסעים בכל רכב ותפחית את מספר כלי הרכב בכבישים. התקנה מצטרפת לתקנה נוספת שנחתמה על-ידי השר לפני מספר חודשים, ושמאפשרת נסיעה שיתופית על-ידי נהג מונית.