במהלך סוף השבוע הקרוב צפוי מזג אוויר חורפי במיוחד, עם כמויות גדולות מאוד של גשם (כולל אזהרת שטפונות באזורים מסוימים במישור החוף ובדרום), קור עז ורוחות חזקות במיוחד. בין אם אתם נמנים על אוהבי החורף ובין אם לא, על דבר אחד אין ויכוח - נהיגה במזג אוויר שכזה איננה מומלצת. יחד עם זאת, במידה ועליכם לבצע מטלות נהיגה במזג האוויר הזה, יש להתאים לשם כך אופי נהיגה שונה - על מנת שתוכלו לחזור הביתה בשלום.
 
גשם: כולם יודעים כי כביש רטוב מספק אחיזה טובה פחות מאשר כביש יבש, אולם הסכנה האמיתית טמונה בגשם כבד. גשם שכזה גורם להצפת הכביש, והציפה הזו גורמת למצב שבו המים מפרידים בין הצמיג לכביש - והאחיזה נעלמת, למעשה. מעבר לכך, חשוב לנסוע לאט יותר מהרגיל (כ-20 קמ"ש מתחת למהירות המותרת) - לא רק בגלל האחיזה הלקויה, אלא כדי לאפשר ניקוז יעיל של המים מהצמיגים; מהירות גבוהה מדי לא מאפשרת ניקוז יעיל דיו. כמו כן, יש להימנע מבלימות חריפות.
 
גשם כבד פוגע כמובן גם בראות, אם ישירות ואם בגלל רסס המים שעולה מהמכוניות סביבנו. הגדילו את המרחק מהמכונית לפניכם, האיטו וכמובן דאגו למגבים תקינים שיוכלו להתמודד עם שפע המים.

נהיגה בחורף - כל מה שצריך לדעת

 
ראות: גשם, ערפל או אובך פוגעים כולם ביכולת של הנהג לראות למרחק, ולפעמים מגבילים את הראות למרחק של עשרות מטרים בלבד. במהירות נסיעה בין עירונית רגילה, המשמעות היא שהנהג רואה בקושי את הדרך שאותה יכסה בשנייה או שתיים הקרובות– מה שלא משאיר לו זמן תגובה ארוך מספיק במקרה חרום (מכונית שנעצרה על הכביש, פניה חדה, עץ שנפל על הכביש וכן הלאה). לכן יש להאט משמעותית את מהירות הנסיעה כדי שנוכל להמנע מהפתעות מסוכנות. 
 
רוח: רוחות עזות יכולות להסיט את הרכב ממסלולו – והדבר נכון במיוחד לכלי רכב קטנים או גבוהים. ביציאה ממחסה רוח – צלע הר שחוסמת את הרוח, שורת בניינים, שדרת עצים וכדומה – אם הנהג אינו דרוך, מכת הרוח עלולה לגרום לרכב לעבור נתיב או לסטות ולפגוע בגדר (במקרה הטוב). לכן כאשר נושבות רוחות חזקות יש לאחוז היטב בהגה ולהיות עירניים למצבים כאלו. 
   
כמוזכר בתחילת הכתבה, העצה הטובה ביותר שאנו יכולים לתת עבור נהיגת חורף היא להישאר בבית. אם בכל זאת החלטתם לצאת לדרך – במזג אוויר סוער נהגו בזהירות – וכמה שפחות.

נהיגה בחורף - כל מה שצריך לדעת