סיטרואן עובדת במרץ על יורשת ל-C6, מכונית הסאלון הייחודית שייצורה הופסק בשנת 2012. ספינת הדגל החדשה של המותג צפויה כבר בשנה הבאה או ב-2020, כך על-פי דיווח של השבועון הבריטי אוטוקאר.

מנכ"לית סיטרואן, לינדה ג'קסון, סיפרה בראיון לשבועון כי המכונית כבר אושרה לייצור, וכי היא תעוצב בהשראת דגם התצוגה Cxperience מתערוכת פאריז 2016. וכפי שמכונית זו רמזה, השם של המכונית החדשה עשוי להיות CX, ממש כמו ספינת הדגל של הצרפתים משנות ה-70 (שם מכונית התצוגה עוצב CXPERIENCE, שילוב CX עם המילה "חוויה").

על-פי ג'קסון, ספינת הדגל תצטרך להציע שוב "משהו שונה" ביחס לחוויית היוקרה הרגילה שמציעות יצרניות הרכב הגרמניות. וכן, זה בדיוק מה שניסו מכוניות הסאלון הקודמות של סיטרואן להביא לשולחן לאורך השנים ולא תמיד בהצלחה. ה-C6 לדוגמה, מכרה רק 1,000 יחידות באירופה בשנת הייצור האחרונה שלה.

סיטרואן חוזרת לגדולה עם CX מודרנית


אך מדוע סיטרואן זקוקה דווקא עכשיו לספינת דגל, ועוד בפלח הסאלון הדועך ובעידן הנהירה לרכבי פנאי? ג'קסון מסבירה כי הסיבה לכך נעוצה בעיקר בסין, השוק השני בגודלו עבור המותג (אחרי צרפת). שם, לדבריה, למרות ירידה מסוימת בביקוש, רכבי סדאן עדיין חשובים. לכן גם סיטרואן מציעה כיום דגם בשם C6 המבוסס על פלטפורמה של דונגפנג (שותפתה המקומית לייצור, שגם מחזיקה בנתח ממניות קונצרן PSA). 

המכונית החדשה, לפי ג'קסון, תהיה סיטרואן אמיתית - ותתוכנן לפי המוטו החדש של היצרנית, "תהיה שונה, תרגיש טוב". בכלל זה היא צפויה להציע עיצוב אוונגרדי בחוץ ומינימליסטי בפנים (באותה הרוח שהביאו ה-C4 קקטוס וה-C3 החדשה), מסך מידע גדול לנהג ומושבי-כורסה מרווחים ונוחים. ומה עם מתלים פניאומטיים? אלו לצערנו הלכו לבלי שוב עם הפסקת ייצור ה-C5, אבל במקומם סיטרואן תציע את מערכת המתלים החדשנית שהושקה ב-C5 איירקרוס ובמתיחת הפנים של ה-C4 קקטוס.