בדאצ'יה ישראל מציינים בסיפוק שנת שיא ב-2017: עם מסירת 4,354 מכוניות גדלה דאצ'יה ב-26% (או 31% אם לוקחים בחשבון את המוניות), והייתה לצומחת ביותר בין 25 המותגים הגדולים בשוק המקומי. ואנשי היבואן מצפים להמשיך את תהליך הגדילה גם ב-2018. 

תוך מספר חודשים יגיע לארץ הדאסטר החדש, כאשר הכוונה להביאו במבחר גרסאות דומה לזה הקיים: כלומר עם מנוע דיזל בנפח 1.5 ל' 110 כ"ס ותיבה דו-מצמדית עם שישה הילוכים (הנעה קדמית) או ידנית עם הנעה כפולה. כן יוצע רכב הפנאי הרומני בגרסת בנזין ידנית עם מנוע 1.2 ל' טורבו, 125 כ"ס, והנעה קדמית או כפולה. הוא יגיע הפעם עם שש כריות אוויר לעומת ארבע בעבר. היבואן מבטיח לשמור על המחירים הטובים, כי מבחינתם זה חלק מההגדרה של דאצ'יה. הדאסטר החדש אמור להגדיל את המכירות המותג כי לקוחות וותיקים ממתינים לו והוא גם ימשוך לקוחות חדשים בזכות איכות משופרת. 

דאצ'יה ממשיכה לגדול
דאציה סנדרו

לקראת אמצע השנה תתווסף גרסה רובוטית לסנדרו הרגילה, שאמורה להגדיל את מכירותיה משמעותית בזכות מחיר מאוד מושך. היא תוצע עם מנוע 0.9 ל', ותהיה בעלת מצמד אחד (כמו בסנדרו סטפוואי).  דאצ'יה עשויה להגדיל את המבחר המקומי בגרסאות נוספות לקראת סוף השנה. ברבעון השני גם יפתח מרכז מכירות רביעי למותג, שימוקם בירושלים. רועי שחורי, ראש המותג בארץ, מאמין שדאצ'יה תמשיך לגדול "אנחנו עדיין מותג חדש, וניחשף יותר ונגיע ליותר מקומות ולקוחות בשנה הבאה". 

"הגדילה שלנו היא המשך ההצלחה של דאצ'יה בכל אירופה. כל קבוצת רנו גדלה ודאצ'יה הגיע השנה ל-655,000 מכוניות, שזה גידול של 12%". מסביר שחורי "הסיבות לגידול אצלנו נבעו מכמה גורמים: המוצר שאנו מציעים ללקוחות מאוד שונה. אנחנו מציעים מכוניות חדשות ואמינות במחיר הרבה יותר נמוך מהאלטרנטיבה – וזה עובד. אנחנו מאפשרים מסירה מיידית ויש לנו התאמה מרבית לאבזור. ברכב רגיל מקבלים הרבה אבזור שעולה הרבה כסף ולא תמיד משתמשים בו. כאן אנחנו פועלים באופן הפוך ומאפשרים ללקוח לאבזר רק במה שצריך. בשלוש השנים מאז התחלנו פעילות אנחנו שומרים על התפישה שאין הנחות לאף אחד, גם לא ללקוח שרוכש עשרות כלים. זה נותן ללקוחות תחושה טובה יותר, משפיע על ערך המשומש, ומביא להיעדר אופציית אפס ק"מ. זה מותג שחוסך ללקוח הן ברכישה, הן באחזקה והן בצריכת הדלק כי אנחנו מוטי דיזל. 

דאצ'יה ממשיכה לגדול
דאצ'יה לוגאן

השנה גדלנו מאוד בתחום המוניות והוספנו תיבה רובוטית דו-מצמדית בדאסטר, המאפשר לו לפנות לקהל גדול יותר, ותיבה רובוטית ללוגאן".

ומה עם מערכות בטיחות מתקדמות? 
שחורי אינו צופה כאן בשורות גדולות בקרוב. "המותג חי ומצליח באירופה והם בונים את הדגמים בהתאם לביקוש שם. באירופה המותג פונה ללקוח שמחפש רכב משומש וככזה עדיין אין בו ביקוש לבטיחות מתקדמת. לכן זה לא קיים בהיצע"