הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים (NHTSA) הודיעה על פתיחת בדיקה לתאונת דרכים, בה היה מעורבת מערכת הנהיגה האוטונומית של טסלה. זאת, לאחר שהמכונית התנגשה בכבאית בקליפורניה.

תחנת כיבוי האש של קולבר סיטי, קליפורניה, פרסמה ביום שני האחרון הודעה בטוויטר, לפיה כבאית שלה נפגעה על-ידי מכונית מתוצרת טסלה. בהודעה, שפורסמה בטוויטר, נכתב כי המכונית "נסעה במהירות של 65 מיילים לשעה (105 קמ"ש). הנהג דיווח שהרכב היה במצב אוטופיילוט. למרבה הפלא אין נפגעים".

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי בדיקת התאונה על-ידי ה-NHTSA מגיעה זמן קצר לאחר שוועדת הבטיחות הלאומית (NTSB) הודיעה שתחקור את הנושא. התאונה התרחשה ביום שני, ולפי הדיווחים הנהג הצהיר שהרכב היה במצב "אוטופיילוט" (Autopilot, מצב הנהיגה האוטונומית) בזמן התאונה.



טסלה סירבה להגיב לנושא החקירה. על-פי ה-NHTSA, צוות חוקרים מיוחד נשלח כדי "לחקור את התאונה ולהעריך אילו לקחים ניתן להפיק ממנה". חקירה ממשלתית עשויה להקשות על טסלה ויצרניות נוספות, שמפתחות טכנולוגיות לרכב האוטונומי ושמנסות להשיג אישורים לבחינת כלי הרכב בכביש ציבורי.

בעוד ה-NTSB יכולה להמליץ בנושא בטיחות, ל-NHTSA סמכויות רחבות בהרבה - כולל היכולת לדרוש מיצרניות רכב לבצע קריאה לתיקון. קודם לכן עליה לבצע חקירה רשמית, שלב אליו הרשות עדיין לא הגיעה. 

זוהי פעם שנייה בה ה-NTSB פותח בחקירה כנגד טסלה בנושא מערכת ה"אוטופיילוט". למרות שמה, מדובר במערכת נהיגה אוטונומית חלקית בלבד, שמסייעת לנהג על-ידי ביצוע פעולות היגוי, האצה ובלימה בתנאים מסוימים. אלא שהמערכת דורשת עדיין נהג מודע לסביבתו והתערבות במקרה הצורך - וטסלה אף דורשת שהנהגים ישאירו את הידיים על ההגה גם כאשר המערכת נמצאת בפעולה.



בחודש ספטמבר שעבר, יו"ר ה-NTSB, רוברט סומוולט, אמר כי מגבלות מערכת הנהיגה האוטונומית בטסלה מודל S היו גורם משמעותי בתאונה שהתרחשה במאי 2016. אז הנהג שישב במכונית נהרג בתאונה חזיתית בזמן שהמערכת פעלה. חודשים ספורים לאחר מכן, בספטמבר 2016, טסלה שינתה את תפקוד ה"אוטופיילוט", כך שהמערכת דורשת מהנהג מעורבות גדולה יותר ולא מאפשרת נסיעה בלי ידיים על ההגה.

תאונה זו עוררה שאלות בנוגע לבטיחות המערכות שיכולות אמנם לבצע פעולות נהיגה למשך זמן רב יחסית בלי התערבות נהג, אך לא יכולות להחליף אותו לחלוטין. עם זאת, בתחילת החודש ה-NHTSA הודיעה כי חקירת התאונה לא מצאה עדויות לכשל בתפקוד המכונית.