מרצדס חשפה את גרסת ה-AMG G63 של ה-G-קלאס החדש. פחות מחודשיים אחרי שנחשף רכב השטח החדש בתערוכת דטרויט, וכעת מגיע תורה של גרסת הביצועים הרשמית.

חטיבת AMG מציעה הפעם מנוע 4.0 ליטר טווין-טורבו בנזין, עם שמונה צילינדרים (V8) והספק מרבי של 585 כ"ס. יחידת הכוח החדשה מפיקה מומנט מרבי של 86.6 קג"מ בין 2,500 ל-3,500 סל"ד, מספיק בשביל להאיץ את הרכב הכבד (2,560 ק"ג) מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 220 קמ"ש (240 עם "חבילת נהג" של AMG).

מפלצת השטח חוזרת: מרצדס-G63 AMG


ה-G63 מציע תיבת תשעה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, כמו גם הבטחה ליכולת שטח אמיתית. בין היתר יסייעו לכך שלדת סולם עם מתלים מתכווננים (עצמות עצה כפולות מלפנים וסרן קשיח עם מתלים רב-חיבוריים מאחור), הילוך כוח שניתן לשלב גם בתנועה עד 40 קמ"ש ונעילה מלאה לדיפרנציאל המרכזי, אחורי וקדמי.

מלבד הביצועים וכמצופה מגרסת AMG, ה-G63 מציע גם עיצוב אגרסיבי יותר עם בתי גלגלים בולטים, חישוקים גדולים ופגושים שונים. עיצובו אמנם דומה לדור הקודם, ששווק במשך עשרות שנים, אך מדובר ברכב חדש לחלוטין, ושמבטיח מרווח גדול משמעותית תודות למרכב רחב וארוך מבעבר. הפלטפורמה החדשה מאפשרת גם הטמעת טכנולוגיות מתקדמות - בהן מערכות בטיחות ונוחות שונות.

מפלצת השטח חוזרת: מרצדס-G63 AMG


מרצדס-G63 AMG יוצג בתערוכת ז'נבה, ולישראל הוא צפוי להגיע כבר בחודש יוני או יולי הקרוב - כך נמסר ל"אוטו" מחברת כלמוביל, יבואנית מרצדס. בשלב זה לא ידוע מה יהיה מחירו, אך בהתחשב במחיר הדור היוצא אל תצפו לעודף משמעותי מ-1.6 מיליון שקל.