קרוב לארבע וחצי שנים אחרי שהציגה בסוף 2013 את ה-C-קלאס הנוכחית, מרצדס מרעננת את הדגם בתערוכת ז'נבה. בתערוכה, שתתקיים השנה ב-18-8 במרץ, מרצדס C-קלאס המחודשת תושק לקראת שיווק בישראל עוד ברבעון השלישי של 2018.

מרצדס C קלאס - מתיחת פנים


ומה חדש? כמקובל במרצדס, השינוי לעיצוב החיצוני אינו דרמטי. יחידות התאורה בחלק מהגרסאות זוכות לפסי לד גבוהים מבעבר, ויש גם פגושים חדשים וסבכה שונה בחלק מהגרסאות. את הדגם המשפחתי-יוקרתי, שמתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ולקסוס IS, ניתן עדיין להזמין בשלוש גרסאות עיצוב עיקריות, לא כולל דגמי AMG.

מרצדס מבטיחה גם מנועים חדשים, ובפרט גרסאות כלאיים עם טעינה משקע חיצוני ובשידוך למנוע בנזין או דיזל. פרטים רשמיים עדיין לא פורסמו. שדרוג דגמי הכלאיים דרש גם החלפת פלטפורמת החשמל כולה, כך מרצדס, אם כי הפלטפורמה הכללית של המכונית נותרה כמובן ללא שינוי.

מרצדס C קלאס - מתיחת פנים


מערכת החשמל החדשה מאפשרת גם שדרוג לאבזור הבטיחות, שיכלול מעתה מערכת נהיגה אוטונומית חלקית. זו מסוגלת לשמור מרחק מהרכב מלפנים, כמו גם להשאיר את הרכב במרכז הנתיב ולהתאים את המהירות לפי נתונים שמתקבלים ממערכת הניווט וממפות מובנות, למשל להאט בכניסה לצומת או כיכר ולהאיץ לאחריהם.

בתא הנוסעים אבזור המותרות שודרג, וכולל כעת תפעול במשטחי מגע מגלגל ההגה (לראשונה גם לבקרת השיוט וכיול מערכת שמירת המרחק). מרצדס C-קלאס גם תציע תצוגה דיגיטלית מלאה (מידע לנהג ומולטימדיה) בתוספת תשלום, בדומה לדגמי מרצדס העדכניים אם כי עדיין לא בעיצוב תא הנוסעים החדש - בו המסכים מחוברים זה לזה.

מרצדס C קלאס - מתיחת פנים


פרטים נוספים על מרצדס C-קלאס החדשה צפויים להתפרסם בתערוכת ז'נבה. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות יוצעו בישראל, ומה יהיה מחירן. הדגם היוצא משווק אצלנו במבחר דגמים, הזול שבהם (C180) עולה החל מ-296 אלף שקל.