מכונית הרודסטר של טסלה, ששוגרה לחלל בניסוי השיגור המרשים של ספייס-איקס (SpaceX) לפני שבועות ספורים, עשויה לחזור לכדור הארץ בעתיד - כך קובעים אסטרונומים מומחי מסלול שחקרו את נתיב הריחוף שלה בחלל.

חוקרים: הטסלה ששוגרה לחלל עלולה להתנגש בכדוה


המכונית, ששוגרה כחלק מניסוי הטילים הגדולים של ספייס-איקס, הייתה ההפתעה של מייסד טסלה וספייס-איקס, אלון מאסק, לצופים מכל רחבי העולם בניסוי. היא כוללת בתוכה בובת אסטרונאוט שזכתה לשם "סטארמן" (Starman, איש כוכבים), ומספר מצלמות מהן ניתן היה לראות את מעופה בחלל מיד לאחר היציאה מאטמוספרת כדור הארץ.

המכונית נשלחה להקיף את השמש במסלול אליפטי, שבשיאו מרחקה מהשמש יהיה גדול פי 1.67 ממרחק כדור הארץ מהשמש. לפי חוקרים מאוניברסיטת קורנל שבניו-יורק, המכונית צפויה להתקרב חזרה לכדור הארץ לקראת סוף המאה, אם כי רק לגיחת "שלום", בלי סכנה לפגיעה.

חוקרים: הטסלה ששוגרה לחלל עלולה להתנגש בכדוה


עם זאת, לאורך השנים שינויים במסלול ההיסחפות שלה - בין היתר כתוצאה ממפגש בגורמי שמיים אחרים - עשוי להוביל לכך שהיא תילכד בכוח המשיכה של כדור הארץ ותתרסק אל פניו. אבל אל חשש - החוקרים מעריכים כי זה יקרה רק בטווח זמן של כמיליון שנים.

ובכל מקרה, בהתחשב בחומרים מהם היא מיוצרת ובחום האדיר בכניסה לאטמוספירה, המכונית החלוצה בחלל כפי הנראה תישרף כליל בכניסה לכדור הארץ, ואינה מהווה לכן כל סיכון לחיים.