יצרנית הרכב הגרמנית פולקסווגן חשפה איורים ראשונים של ה-I.D. Vizzion, מכונית תצוגה חשמלית ואוטונומית שתיחשף בתערוכת ז'נבה בחודש הבא.
 
המכונית, כמו דגמי מותג החשמליות הקודמים של פולקסווגן (I.D.), מקבלת את שמה מהחלפת האות S ב-Z והכפלתה (המילה Vision, חזון). קדמו לה ה-I.D. Buzz (מיניוואן בהשראת הטרנספורטר הקלאסי, שכונה גם "Bus") וה-I.D. Crozz, רכב פנאי (במקום המילה Cross מ"קרוסאובר"). רק מכונית התצוגה הראשונה של המותג, שכונתה בפשטות I.D. (משפחתית קומפקטית), לא עשתה תרגיל דומה.
 
ה-Vizzion היא מכונית סדאן גדולה, עם אורך כולל של 511 ס"מ והנעה חשמלית. היא מצוידת בשני מנועים (אחד מלפנים ואחד מאחור) שמייצרים הנעה כפולה ומפיקים יחד 306 כ"ס. זה מספיק למהירות מרבית של 180 קמ"ש, ובסיוע מצברים בעלי קיבולת של 111 קילו-וואט שעה גם לטווח מרשים של 665 ק"מ בין טעינות.
 
חשמלית ושמה חזון: פולקסווגן אוטונומית לתצוגה


מכונית התצוגה מצוידת גם ביכולת נסיעה אוטונומית מלאה (רמה 5), כלומר אין בה צורך בנהג אנושי והיא כלל לא מצוידת בגלגל הגה. מיותר לציין כי טכנולוגיה כזו עדיין לא קרובה לייצור סדרתי, וכי תעשיית הרכב מתמקדת כיום ברמת האוטונומיה 4, שבה למכונית יכולת נסיעה עצמאית אך נהג בשר ודם יכול עדיין לקחת פיקוד.

חשמלית ושמה חזון: פולקסווגן אוטונומית לתצוגה

 
פולקסווגן לא מייעדת את הדגם החדש לייצור בינתיים. לפי תוכניותיה הרשמיות, מותג I.D. יציג בשנת 2020 את מכוניתו הראשונה - משפחתית קומפקטית חשמלית. זמן קצר לאחר מכן יוצג רכב פנאי ואחריו דגם ה-Buzz בעל עיצוב הרטרו.