פיג'ו חשפה דור חדש למשפחתית הגדולה. בתערוכת ז'נבה בחודש הבא תוצג פיג'ו 508 החדשה, לקראת תחילת שיווק באירופה בספטמבר ובישראל בתחילת 2019.
 
המכונית החדשה, שמאמצת סממני עיצוב מדגמי התצוגה המודרניים של פיג'ו, עושה שינוי משמעותי גם בתצורת המרכב עצמה - במקום סדאן עם ארבע דלתות, פיג'ו ממצבת את ה-508 כעת בתת הקטגוריה של משפחתיות קופה - שילוב בין סדאן לקופה שכולל דלתות צד בלי מסגרות וגג נמוך, בדומה למרצדס CLS.


 
לשינוי בפרופורציות אחראי גם מהלך יוצא דופן בתעשייה. 508 החדשה קטנה מקודמתה, עם אורך כולל של 475 ס"מ (483 בדגם היוצא), גובה של 140 ס"מ (שישה פחות) ובסיס גלגלים שהתכווץ בשני ס"מ ל-279. כל אלו לטענת פיג'ו לטובת כושר תמרון טוב יותר בסביבה עירונית. מנגד, ה-508 רחבה מבעבר בשני ס"מ (185). נפח תא המטען - 487 ליטר (515 בדור היוצא).

פיג'ו 508 החדשה נחשפה לפני תערוכת ז'נבה

 
למידות הצנועות יש גם תרומה (לא בלעדית) למשקל העצמי - הדגם החדש קל ב-70 ק"ג מקודמו, מה שמסייע לביצועים ותצרוכת הדלק. באותו עניין, פיג'ו תציע צמד מנועי טורבו-בנזין חדשים בנפח 1.6 ליטר, עם 180 כ"ס בגרסת הבסיס ו-225 כ"ס בגרסת ה-GT הבכירה. בשני המקרים הכוח עובר לגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, אף היא חדשה.

פיג'ו 508 החדשה נחשפה לפני תערוכת ז'נבה

 
גרסת 180 כ"ס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות מגיעה למהירות מרבית של 230 קמ"ש. הגרסה הבכירה זקוקה ל-7.3 שניות ומגיעה ל-250 קמ"ש. תצרוכת הדלק של האחרונה עומדת על 17.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, לעומת 18.2 בדגם הבסיסי. לצד מנועי הבנזין, יוצעו גם גרסאות דיזל (1.5 ליטר עם 130 כ"ס ו-2.0 ליטר עם 160 או 180 כ"ס). כל גרסאות הבנזין יוצעו עם מתלים אדפטיביים, לשיפור הנוחות והיכולת הדינמית.

פיג'ו 508 החדשה נחשפה לפני תערוכת ז'נבה

 
508 החדשה תציע גם שורה של חידושים טכנולוגיים, חלקם חדשים רק עבור פיג'ו וחלקם אף ראשונים בקטגוריה. דוגמה לכזה נמצא בתא הנוסעים, שם תוצע מערכת ראיית לילה מבוססת אינפרה אדום. מערכת זו מזהה בני אדם ובעלי חיים בטווח של עד 250 מטר לפנים - טווח גדול מזה של תאורה רגילה - ומציגה את דמותם על-גבי מסך המידע של הנהג (שמחליף את מצב לוח המחוונים במסך דיגיטלי, בגודל "12.3).
 
אבזור הבטיחות יכלול גם בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת סטייה מנתיב עם תיקון סטייה, ניטור שטחים מתים, בלימת חירום אוטונומית, עמעום אורות אוטומטי, זיהוי תמרורים (כולל תמרורי מהירות, עצור ואיסור שונים) ועוד.

פיג'ו 508 החדשה נחשפה לפני תערוכת ז'נבה

 
אבזור המותרות שודרג אף הוא, עם מערכת עזר לחנייה שיודעת להאיץ, לבלום ולסובב את ההגה בלי התערבות נהג. כן יוצעו מערכת מולטימדיה עם מסך "8 או "10, טעינה אלחוטית לטלפון חכם, תאימות למערכות ההפעלה אנדרואיד אוטו של גוגל וקארפליי של אפל ועוד.
 
פיג'ו 508 החדשה צפויה להגיע לישראל בתחילת 2019, כך נמסר מחברת לובינסקי, יבואנית המותג. בשלב זה עדיין לא ידוע מתי בדיוק, או אילו גרסאות ישווקו אצלנו. 508 היוצאת מוצעת כיום בגרסת 1.6 ליטר טורבו, עם 165 כ"ס ובמחיר התחלתי של 169 אלף שקל.