יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, החלה להציע את טויוטה פריוס ברמת גימור חדשה ומוזלת בשם 'אקטיב'. פריוס 'אקטיב' מוצעת ב-140,000 שקלים, 7000 שקלים פחות מאשר 'קומפורט', עד כה היחידה בהיצע.

ביחס ל'קומפורט', אין ל'אקטיב' חיישני גשם, תצוגה עילית, מראה פנימית מתכהה וחימום למושבים הקדמיים. גם כאן הכניסה ללא מפתח, אך רק לדלת הנהג (ב'קומפורט' גם לדלת הנוסע ולפתיחת תא המטען).

כל מערכות הבטיחות שב'קומפורט' גם ב'אקטיב', ואלה כוללות התרעת סטייה מנתיב ותיקון, עמעום אורות אוטומטי, הצגת שלטי מהירות, בקרת שיוט אדפטיבית ובלימת חירום אוטונומית; האחרונה בגרסה מתקדמת יותר, ומאפשרת זיהוי הולכי רגל.

טויוטה פריוס – רמת גימור חדשה ומוזלת


למרות שמדובר רק ברמות גימור שונות, ישנם הבדלים גם בביצועים – זאת למרות שאין הבדלים במערכת ההנעה, המשקל והצמיגים;  עד מועד כתיבת שורות אלו, טרם נתקבלה התייחסות היבואנית לנושא. 'אקטיב' מאיצה ל-100 קמ"ש ב-10.2 שניות, צריכת הדלק היא 25 ק"מ/ליטר, ופליטת CO2 היא 92 גרם/ק"מ; 'קומפורט' מאיצה ב-10.6 שניות, צריכת הדלק היא 27.8 ק"מ/ל' ופליטת CO2 היא 84 גרם/ק"מ. ובקיצור: הזול יותר מבצע יותר, ירוק פחות.

טויוטה פריוס – רמת גימור חדשה ומוזלת


המחיר המוזל של טויוטה פריוס 'אקטיב' משפר את כושר התחרות שלה מול המשפחתית ההיברידית הקוריאנית, יונדאי איוניק; עם זאת, איוניק עדיין זולה יותר ומחירה 136,000 שקלים. לשני הדגמים מידות ואבזור דומים, אך לפריוס שתי מערכות בטיחות נוספות: זיהוי תמרורים ועמעום אורות אוטומטי.