יונדאי חשפה גרסה חשמלית של רכב הפנאי קונה (Kona), ובמפתיע תציע אותו בשתי גרסאות. רכב הפנאי הקטן הוא רק הדגם השני של יונדאי שזוכה לגרסה חשמלית טהורה (הראשון היה יונדאי איוניק), אבל כבר עם השקתו הוא יוצע עם שני מערכי מצברים. אם תרצו, המקבילה החשמלית למנועים בעלי הספק שונה.

ואכן, יונדאי קונה אלקטריק (Electric, חשמלי) מציע שני הספקים ושני מערכי מצברים שונים (בשני המקרים - מצברי ליתיום יון פולימר): בגרסה אחת מדובר על קיבולת של 39.2 קילו-וואט שעה, בעוד שבגרסה אחרת מדובר על קיבולת מרשימה במיוחד, של 64 קילו-וואט שעה.

לשתי הגרסאות הבדלים בטווחי הנסיעה - הגרסה הבסיסית יכולה לנסוע לטווח של עד 300 ק"מ בתנאי מעבדה, בעוד שגרסת הטווח-הארוך מאפשרת טווח נסיעה של 470 ק"מ בין טעינות. המחיר? זמן טעינה ארוך משמעותית משקע ביתי; תשע שעות ו-40 דקות בגרסת ה-64 קוט"ש לעומת שש שעות ו-10 דקות בלבד בגרסה הבסיסית.

יונדאי קונה אלקטריק - הטווח לבחירתכם


שימוש בעמדת טעינה מהירה, לעומת זאת, יאפשר צמצום של זמן הטעינה - מ-0% טעינה ל-80% בתוך 54 דקות בלבד. גם בביצועים יש הבדל בין הגרסאות: 9.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש בגרסת הבסיס, לעומת 7.6 שניות בלבד בדגם הבכיר. לשתי הגרסאות מהירות מרבית של 167 קמ"ש.

הקונה אלקטריק לא שונה מהותית מדגם הבנזין, למעט עיצוב החרטום שכולל סבכה אטומה (תא המנוע לא זקוק לקירור באותו האופן כמו מנוע בנזין). המידות אף הן דומות - אורך של 418 ס"מ, רוחב של 180 ס"מ, גובה של 157 ס"מ ובסיס גלגלים של 260 ס"מ. לגרסה החשמלית חמישה מושבים ונפח תא מטען של 332 ליטר (כ-30 פחות מדגם הבנזין).

יונדאי קונה אלקטריק - הטווח לבחירתכם


קונה אלקטריק יוצע עם מפרט אבזור בטיחות מתקדם עשיר, הכולל בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, סיוע בשמירת נתיב (מצב חצי-אוטונומי המשולב עם בקרת שיוט אדפטיבית), התרעת הירדמות נהג ועוד. אבזור המותרות, חלקו בתוספת תשלום, יכלול מושבי עור, תצוגת מידע עילית לנהג, לוח מחוונים דיגיטלי וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.

nחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי האפשרות לשיווק הקונה אלקטריק נבחנת, אך החלטה לא התקבלה בנושא. מחירו של יונדאי קונה המשווק בישראל בגרסת בנזין, עומד על החל מ-134 אלף שקל.