קיה חשפה את הסיד SW החדשה, גרסת הסטיישן של המשפחתית הקומפקטית. הסטיישן נהנית בשנים האחרונות בישראל מפופולריות גדולה יותר מאשר זו של ההאצ'בק, אותה קיה חושפת באותה תערוכה ושתמונותיה פורסמו בחודש שעבר. שיווק ה-SW יחל באירופה ברבעון הרביעי של 2018, והיא צפויה בישראל בסמוך לכך. דגם ההאצ'בק, שיושק באירופה כבר בחודשים הקרובים, יגיע אלינו במחצית השנייה של 2018.

קיה סיד סטיישן נחשפה


קיה סיד SW החדשה גדולה מבעבר, עם צמיחה בעיקר באורך תא המטען. אורכה הכולל עלה ב-9.5 ס"מ ל-460, כאשר סרח העודף האחורי צמח ב-11.5 ס"מ והקדמי קטן בשניים. כתוצאה מכך נפח תא המטען גדול משמעותית - כעת 600 ליטר, 72 יותר מבדור היוצא.

ה-SW גם רחבה בשני ס"מ (כעת 180) אך נמוכה בשניים - 146.5 ס"מ. כדי לכפר על כך, הספסל האחורי הונמך בשיעור דומה, כך שמרווח הראש לטענת קיה לא נפגע. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי - 265 ס"מ.

בדומה להאצ'בק, הסטיישן תציע בישראל מנוע טורבו-בנזין שמוכר מיונדאי i30 החדשה (האחות לפלטפורמה). לזה נפח של 1.4 ליטר והספק מרבי של 140 כ"ס, והוא משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. כן תוצע גרסת דיזל חדשה - 1.6 ליטר עם 115 או 136 כ"ס ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

קיה סיד סטיישן נחשפה


קיה תציע באירופה גם גרסת 1.4 ליטר אטמוספרית (100 כ"ס) ו-1.0 ליטר טורבו (120 כ"ס), אך שתיהן משודכות רק לתיבת שישה הילוכים ידנית, כך שלא ברור אם יוצעו בישראל.

מלבד עיצוב ומנועים חדשים, הסיד החדשה גם מבטיחה שיפור למפרטי אבזור הבטיחות והנוחות, הן התקניים והן בתוספת תשלום. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית עם או בלי זיהוי הולכי רגל, סיוע אורות למניעת סינוור, התרעת הירדמות נהג, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי ובקרת שיוט אדפטיבית.

קיה סיד סטיישן נחשפה


בנוסף תוצע מערכת נהיגה אוטונומית חלקית, שמסוגלת לעקוב אחרי רכב מלפנים הנוסע באותו נתיב. בדרך זו המערכת יכולה להאיץ ולבלום, וגם להסיט את ההגה כאשר הכביש מתעקל. המערכת אינה מסוגלת לנהוג אוטונומית בלי רכב מנחה, ודורשת בכל מקרה מעורבות נהג בשר ודם. היא פועלת במהירות של עד 130 קמ"ש.

קיה סיד סטיישן נחשפה

 
אבזור המותרות יכלול, בין היתר, מערכת מולטימדיה עם מסך "5 או "7 (מסך "8 יוצע עם מערכת ניווט מקורית, שכפי הנראה אינה רלוונטית לישראל). כן יוצעו אוורור וחימום למושבים הקדמיים, מערכת לסיוע בחנייה וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.

מפרט האבזור המיועד לישראל עדיין לא פורסם. כיום הסיד סטיישן מוצעת בישראל בגרסאות בנזין ודיזל, ובמחיר התחלתי של 133 אלף שקל (126 אלף לדיזל ידנית).