פולקסווגן תחשוף מתחרה לניסאן ג'וק ושברולט טראקס, שיוצע במחיר נוח יותר מהטי-רוק (T-Roc) המשווק באירופה. סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת מפי מקורות ביצרנית, כי בכוונתה להשיק את הדגם לשוק האמריקאי והסיני, באופן דומה לאטלס הגדול.

פולקסווגן תציע

פולקסווגן אטלס 

רכב הפנאי החדש ייוצר החל מ-2020 במקסיקו, שם מיוצרות כיום פולקסווגן ג'טה והחיפושית החדשה (גם לישראל), גרסת שבעה מושבים של הטיגואן החדש והגולף לשוק האמריקאי. הוא יהיה קטן מהטיגואן, עם אורך משוער של 420 ס"מ.

בשלב זה לא ברור האם בכוונת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, להציעו בישראל. אלינו מגיעות לרוב מכוניות בתקינה אירופאית, אך מחירו הגבוה של הטי-רוק מונע בינתיים את שיווקו בישראל. היבואנית יכולה לבחור לבצע מהלך דומה לזה שמבצעת לדוגמה קרסו (ניסאן), המשווקת בישראל גם מכוניות "אמריקאיות" של המותג. העובדה שצ'מפיון מוטורס כבר משווקת מכוניות מהמפעל המקסיקני, מחזקת במידת מה את הסיכוי לכך.

רכב הפנאי החדש יושק תחילה בסין, בשנה הבאה, כחלק ממיזם משותף בין פולקסווגן לשנגחאי אוטומוטיב, שותפתה הסינית ויצרנית הרכב הגדולה במדינה המתפתחת. ב-2020 הייצור יורחב למקסיקו עבור השוק האמריקאי (כולל ארה"ב), רוסיה (משם יוכל להגיע תיאורטית במפרט אירופאי) וארגנטינה.

פולקסווגן תציע

פולקסווגן טי-רוק

פולקסווגן, כך על-פי הדיווח, מכנה את הרכב בשם החיבה הפנימי "וולקס-SUV", שמשחק על המילה "עם" בשמה של פולקסווגן ("מכונית העם"). אין בינתיים פרטים כלשהם לגבי מפרטו הטכני, אך איור שפולקסווגן פרסמה במסיבת עיתונאים שערכה לאחרונה מצביע על דימיון רב בעיצוב לאטלס, רכב הפנאי הגדול.