מרצדס החלה בניסוי ציבורי בשירות חדש, שמאפשר לרכוש מנוי שנתי לנהיגה באחד מ-12 דגמי היצרנית. במהלך השנה תוכלו לבחור את המכונית שתרצו, ובניגוד להשכרה רגילה בה המכונית ניתנת ממלאי מצומצם שבוחרת חברת ההשכרה, כאן יובטח לכם לא רק דגם מסוים, אלא גם איזה מנוע שתרצו, אבזור פנימי ואפילו צבע המרכב.

1587103מרצדס E קופה וקבריולה


השירות החדש מכונה "מרצדס מי פלקספיריינס" (Mercedes Me Flexperience), בתרגום חופשי "מרצדס אני חוויה גמישה". הוא מבוסס על יישומון חדש לטלפונים חכמים, באמצעותו תוכלו להירשם, להזמין מכונית או להחזירה בתמורה לאחרת ולשדרג או לשנמך את סוג המנוי.

ביישומון יוצעו ארבעה מסלולי השכרה עיקריים, לפי קבוצת המכונית - A לדגמים הקומפקטיים של מרצדס (דוגמת ה-A וה-B קלאס, אך גם רכב הפנאי מרצדס GLA), קבוצה C ל-C-קלאס ו-GLC, קבוצה E למכונית הסאלון מרצדס E-קלאס (כולל גרסת הקבריולה ורכב הפנאי המקביל GLE) וקבוצה S, שכוללת אפילו את ה-S-קלאס קבריולה וה-GLS.

45134מרצדס GLC


לקוחות יוכלו לעבור בין המכוניות בקטגוריה בכל זמן ובלי להוסיף כסף, או בין הקטגוריות זמנית או ליתר התקופה בתוספת תשלום. לדוגמה אם חשקה נפשכם בקבריולה לסוף השבוע וזו קיימת בקבוצה, תוכלו לקחת אותה בהתראה מוקדמת. זקוקים לרכב פנאי עם שבעה מושבים לטיול משפחתי? שדרגו בתשלום ותוכלו לקחת כזה מחוץ לתוכנית הרגילה.

המחיר, שמרצדס בינתיים לא מפרסמת רשמית, כולל ביטוח ואת כל הוצאות האחזקה מלבד דלק - בהן תיקונים וטיפולים ואף בלאי לצמיגים. משתמשים בשירות יורשו לנהוג במצטבר עד 36 אלף ק"מ בשנה. נכון לעתה מדובר כאמור בניסוי מוגבל - שתי הסוכנויות הגדולות ביותר של מרצדס בגרמניה משתתפות בו - ואם יצליח יורחב למדינות נוספות. בשלב זה לא ידוע על כוונת מרצדס להשיק שירות דומה בישראל.