פולקסווגן חשפה מנוע חדש לדגם הנמכר ביותר שלה, הגולף המשפחתית. בגרסה הרובוטית (שבעה הילוכים דו-מצמדית), מדובר בגרסת כלאיים מתונה - כזו המסוגלת להציע זמני כיבוי מנוע משמעותיים, אך לא יכולה לנוע רק בכוח החשמל.

פולקסווגן גולף בגרסה החדשה זוכה למנוע 1.5 ליטר (130 כ"ס) מוגדש טורבו. זוהי יחידת ארבעה צילינדרים בדומה לזו הקיימת כיום, אך המנוע החדש משתמש במחזור מילר, מגדש עם גאומטרייה משתנה ואפשרות מתקדמת לגלישה.

ואם הלכתם לרגע לאיבוד במונחים, ההסבר די פשוט: מחזור מילר מאפשר סגירה מוקדמת יותר של שסתומי היניקה, ושליטה טובה יותר בכמות הדלק והאוויר הנדרשים לפעולת המנוע. הוא מתבטא במנוע יעיל ב-10% ממנוע רגיל. בנוסף, המנוע החדש יכול לנתק שני צילינדרים ולפעול באמצעות שניים בלבד תחת עומס קל - בין 1,400 ל-4,000 סל"ד ובמהירות נסיעה של עד 130 קמ"ש. פחות צילינדרים - פחות דלק.

פולקסווגן גולף מקבלת מנוע 1.5 ליטר חדש


בנוסף לאלו, בגרסה הרובוטית כאשר הרכב "גולש" - כלומר נע בכוח האינרציה בירידה או לקראת רמזור רחוק, לדוגמה, מערכת הכלאיים המתונה יכולה לכבות את המנוע לחלוטין ולנתקו מהתיבה. המשמעות - פחות התנגדות לתנועה וגלישה תוך איבוד איטי יותר של מהירות, מה שחוסר למשל האצה מחודשת אם האור ברמזור התחלף לפני שהגעתם לצומת או שהתנועה לפניכם מעלה מהירות. בפולקסווגן מעריכים כי בממוצע ל-100 ק"מ, כיבוי המנוע יכול לחסוך 0.4 ליטר בנזין ואת הזיהום הנלווה.

פולקסווגן גולף מקבלת מנוע 1.5 ליטר חדש


בסך הכל בפולקסווגן נוקבים בנתון תצרוכת דלק מכובד מאוד למכונית משפחתית קומפקטית - 20.8 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. לטענת הגרמנים, המנוע החדש יאפשר חסכון משמעותי לעומת מנוע רגיל בעל כוח דומה, גם בתנאי אמת מגוונים. נותר לראות על הכביש, האם זה אכן בא לידי ביטוי. 

הגולף 1.5 החדשה משווקת באירופה החל מעתה בגרסאות האצ'בק וסטיישן. מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר כי הגרסה החדשה צפויה בישראל לקראת 2019.