סיאט תציג בשנה הבאה דור חדש של סיאט לאון, המשפחתית הקומפקטית. המכונית, שמבוססת על פלטפורמה משותפת בין היתר לאודי A3, סקודה אוקטביה ופולקסווגן גולף, תושק במהלך 2019 - כך מאשרים רשמית ביצרנית.

הלאון החדשה תוצע תחילה רק בגרסאות חמש דלתות - במרכב האצ'בק או סטיישן. הספרדים לא מאשרים זאת רשמית, אך נראה שבדומה לסיאט איביזה החדשה, המשפחתית הבאה לא תציע גרסת שלוש דלתות.

מי שכן תגיע - כשנה לאחר ההשקה בשנת 2020 - היא גרסת כלאיים ראשונה בתולדות סיאט לאון. זו תציע טעינה משקע ביתי וטווח נסיעה חשמלי של יותר מ-50 ק"מ. דגם זה ישמש את סיאט כגרסת ביניים בדרך לחשמלית ראשונה בלי מנוע בעירה פנימית.

סיאט לאון חדשה תוצג בשנה הבאה


החשמלית, ששמה לא פורסם, תתבסס על פלטפורמת MEB החדשה של פולקסווגן. זו פותחה לשימוש מותג החשמליות החדש "איי.די." (.I.D), ותאפשר טווח נסיעה של יותר מ-500 ק"מ בין טעינות. סיאט מבטיחה גם רמת אוטונומיה 2 - כלומר יכולת נסיעה ללא מעורבות נהג במצבים מסוימים, למשל בפקק בדרך בינעירונית, אז המכונית תאיץ, תבלום ותשמור עצמה במרכז הנתיב.

סיאט לאון חדשה תוצג בשנה הבאה
סיאט טאראקו

במסגרת התוכניות החדשות, סיאט מבטיחה להשיק מכונית אחת כל חצי שנה עד ובמהלך 2020. לפני הלאון של 2019, השנה יושקו רכב פנאי קומפקטי עם שבעה מושבים (טאראקו) וגרסת ביצועים של סיאט אטקה, תחת מותג קופרה.