חודשים ספורים אחרי שהציגה גרסת טרום-ייצור בתערוכת דטרויט ועשור אחרי השקת הדור השני, הונדה חושפת רשמית את הדור השלישי של האינסייט (Insight, תובנה). המכונית, שהחלה את דרכה בשנת 1999 כסופרמיני עם עיצוב קופה שתי דלתות עתידני, התמתנה בדור השני (2008) עם מבנה ליפטבק חמש דלתות שגרתי יותר.

הונדה אינסייט חדשה - יותר מהודרת, יותר אמריקאית


הדור השלישי לוקח צעד אחד נוסף לכיוון השגרה, עם דימיון משמעותי לסיוויק סדאן שנמכרת גם בישראל ולאקורד שעדיין לא. מחברת מאיר נמסר ל"אוטו" כי בשלב זה לא ידוע האם הונדה אינסייט החדשה תשווק בישראל. הדור הקודם עזב אותנו באמצע שנת 2015, לאחר שהמלאים שנותרו מהפסקת ייצורו ב-2014 הסתיימו.

לאינסייט החדשה ייעוד שונה מהדור הקודם. בעוד זה מוצב כמשפחתית קטנה, או סופרמיני סדאן, הפעם הונדה ממצבת את האינסייט בין הסיוויק לאקורד - כמעין יורשת לסיוויק הייבריד - מה שאומר גם שהיא תהיה יקרה משמעותית מבעבר. למכונית החדשה בסיס גלגלים של 270 ס"מ, בדומה לסיוויק, לעומת 255 ס"מ ביוצא (שהתבסס על פלטפורמת הונדה ג'אז). נתוני מידות נוספים לא פורסמו.

הונדה אינסייט חדשה - יותר מהודרת, יותר אמריקאית


השינוי הדרמטי בבסיס הגלגלים ובמיצוב נועד לחבב את האינסייט על הקהל האמריקאי, ולצורך כך היא גם תיוצר לראשונה בתולדותיה בארה"ב, במקום ביפן. היא גם זוכה למנוע בנזין גדול יותר - 1.5 ליטר במקום 1.3 ולמערכת כלאיים חזקה משמעותית - בשילוב המנוע החשמלי היא מפיקה כעת 151 כ"ס לעומת 98 בעבר ו-27.3 קג"מ לעומת 17. נתוני ביצועים לא פורסמו, והונדה נוקבת רק בנתון תצרוכת דלק משוער לנסיעה עירונית - 23.4 ק"מ לליטר.

הונדה תציע את האינסייט עם מערכות בטיחות מתקדמות, בהן בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית שיכולה לעקוב אחרי הרכב מלפנים במהירויות נמוכות (לטובת שיוט חצי-אוטונומי בפקקים למשל) ועוד.

הונדה אינסייט חדשה - יותר מהודרת, יותר אמריקאית


אבזור המותרות התקני והאופציונלי יכלול מושבים חשמליים וממוזגים עם ציפוי עור, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו של גוגל, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת אקלים מפוצלת. מחיר ומועד תחילת השיווק בארה"ב לא פורסמו.