מרצדס מאשרת רשמית: נייצר S-קלאס חשמלית. מותג החשמליות הצעיר של קונצרן דיימלר, EQ, יכין לייצור מכונית פאר מבוססת על ספינת הדגל של מרצדס, כאשר הכוונה היא להילחם ישירות בטסלה ולגזול מכירות מהמכונית הגדולה ביותר שלה, המודל S.

1587561מרצדס S קלאס מתיחת פנים


ה-S-קלאס החשמלית תצויד במצברים ומנוע חשמלי (כפי הנראה יותר מאחד) בלבד, בלי סיוע בנזין או דיזל. נזכיר כי מדובר במכונית פאר גדולה וכבדה, כך שבפני מרצדס וחטיבת EQ עומד אתגר משמעותי - להציע ביצועים וטווח הראויים לציפיות הגבוהות.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מדווחת כי באירוע שנערך היום (ד') בקרואטיה, מנכ"ל מרצדס, דיטר זטשה, אישר את הפרטים לראשונה. לדבריו, ה-S-קלאס החשמלית תהיה אחת מתוך 10 מכוניות חשמליות טהורות שיוצגו עד לשנת 2022. זטשה לא סיפק תאריך יעד לתחילת ייצור ה-S-קלאס החשמלית.

הפאר במתח: מרצדס מתכננת S-קלאס חשמלית
על הכוונת: טסלה


עוד בתוכנית: מותג EQ יופקד לא רק על פיתוח חשמליות טהורות, אלא גם על חשמול כלל היצע הדגמים של מרצדס, ברמות שונות. החל ממערכות כלאיים מתונות, בהן מתנע ואלטרנטור משודרגים מאפשרים כיבוי מנוע הבנזין לזמנים ממושכים יותר, דרך דגמי כלאיים "סגורים" המציעים טווח חשמלי קטן ודגמי כלאיים נטענים משקע ("פלאג-אין") עם טווח של עשרות ק"מ, ועד לחשמליות מלאות.