כמעט כרגיל, אחד האירועים המעניינים ביותר בתערוכת ז'נבה הוא המפגש המקדים לעיתונאים נבחרים שעורכת קבוצת פולקסווגן בערב שלפני התערוכה. ולמרות שבימי התערוכה, משכה את מרכב תשומת הלב בעמדה של אודי A6 החדשה, לערב המקדים הביאו האנשים מאינגולשטט דווקא את e-tron Concept, שהתגלתה כמכונית החשובה באמת, וכיכבה בתערוכה באופן שונה לגמרי בימים הבאים.

ראיון עם יו


אבות טיפוס של המכונית שתהיה סדרתית במחצית השנייה של השנה, הסתובבו במהלך ימי התערוכה ברחובות ז'נבה בהסוואה לא אופיינית, והגרמנים עודדו את הקהל לצלם אותן ולפרסם את התמונות בראש חוצות המדיות החברתיות. אנחנו ניצלנו את הערב המקדים למפגש קצר עם רופרט סטאדלר, יושב הראש המאוד מתוקשר ומוערך של אודי.

אודי כל-חשמלית, ממש בקרוב
"אנחנו מפגינים ש-e-tron, החשמלית הייעודית הראשונה שלנו, הופכת מכונית אמיתית" אומר סטאדלר, "אנחנו כרגע נמצאים במבחנים של אבות טיפוס כמו שאתה רואה, בקיץ נחשוף את המוצר הסופי והכוונה היא שעד סוף השנה נתחיל למכור אותו. מבחינתנו המכונית הזו חשובה כמו "UR קוואטרו" (הקוואטרו המקורית; א.ש). וללא ספק עבורנו זו הקוואטרו החדשה – אבל כעת היא חשמלית". 

ראיון עם יו


מה הלאה?
"עד 2020 נציג מכונית קומפקטית חשמלית על בסיס MEV (הפלטפורמה החשמלית שמשמשת את סדרת ID של פולקסווגן; א.ש), ואנחנו מפתחים ביחד עם פורשה את פלטפורמת הפרמיום החשמלית (שתשמש גם את מישןE  של פורשה; א.ש) כך שיש לנו הבסיס הטוב ביותר לדור הבא של רכב חשמלי". 

האם לתפיסתכם רכב חשמלי צריך פלטפורמה ייעודית?
"אנחנו מרגישים שכן. ל-e-tron בסיס ייחודי, ועל פלטפורמה זו נראה לפחות עוד מכונית אחת של אודי". 

ראיון עם יו


ולאן תתפתח משפחת Q הרגילה? האם נראה Q1? 
"זה תלוי לאיזה כיוון תתפתח המוביליות העירונית. אנחנו צריכים לראות זאת כדי להחליט. כרגע אנחנו מאוד מרוצים מה-Q2".

ומה קורה עם פנאי קופה כמו Q4 ו-?Q6
"הייתי אומר 'כמה שיותר מהר כך יותר טוב' וזה יקרה. אנחנו עובדים על כך במלוא המרץ".