פורשה 911 GT3 RS החדשה עושה היסטוריה. מכונית הספורט ממוקדת המסלול של פורשה היא המכונית השלישית בהיסטוריית המותג לשבור אף רף שבע הדקות בנורבורגרינג. נהג המירוץ של פורשה, קווין אסטרה, רשם זמן של שש דקות ו-56.4 שניות במסלול המאתגר, פעם שלישית בלבד בה מכונית של המותג מצליחה לרשום הישג שכזה.

פורשה הביסה את עצמה: פחות מ-7 דקות בנורבורגרינג


למרות שמדובר בסך הכל במתיחת פנים, ה-GT3 RS החדשה שברה ב-24 שניות(!) את זמן ההקפה של קודמתה ברינג, מסלול רב-פיתולים ומסוכן במיוחד באורך 20.6 ק"מ, ששימש בעבר למירוצי פורמולה 1. עם השנים המסלול, שמשמש ככביש אגרה וניתן לעלות עליו עם כל רכב שתרצו, הפך לאמת המידה לבחינת מכוניות ספורט ולאחד המסלולים הפופולריים בעולם.

פורשה שלחה למסלול את אסטרה עם 911 GT3 RS סדרתית, שצוידה בצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2 R, צמיגים אופציונליים ששיווקם יחל בקרוב. הצמיגים היו במידה 265/35 מלפנים עם חישוקי "20 ו-325/30 עם חישוקי "21 מאחור.

פורשה הביסה את עצמה: פחות מ-7 דקות בנורבורגרינג
אסטרה וצוות פורשה חוגגים את ההישג


הקפת מדידת הזמנים התרחשה ב-16 באפריל, כאשר המסלול היה סגור במיוחד לצורך כך. הטמפרטורה בו הייתה אידאלית - 14 מעלות וטמפרטורת המסלול עצמו עמדה על 18 מעלות בלי גשם.

צפו - ההקפה המלאה ברינג:


ה-911 GT3 RS מצטרפת כעת לשתי השיאניות הקודמות של פורשה - ה-918 ספיידר וה-911 GT2 RS, ששברו שתיהן את רף שבע הדקות בעבר. זמן הקפה שעד לפני שנים ספורות נחשב - כמעט - לבלתי אפשרי.