רכב הפנאי קיה נירו - מעתה גם בגרסה חשמלית. בתערוכת רכב חשמלי שנערכה בקוריאה, קיה חשפה גרסה חשמלית סדרתית של הנירו. ובדומה לאחיו הקטן מבית יונדאי, קונה אלקטריק, גם כאן מדובר ברכב בעל טווח מכובד: החל מ-240 ק"מ בגרסה הבסיסית ומ-380 ק"מ בבכירה.

טווח הנסיעה והביצועים יושפעו מהגרסה אותה יבחר הלקוח: דגם הבסיס מצויד במצברים בעלי קיבולת של 39.2 קילוואט-שעה (קוט"ש), וטווח נסיעה של 240 ק"מ לפי התקן הקוריאני (300 בתקן האירופאי המחמיר פחות). גרסה שנייה, עם מצברי 64 קוט"ש, תוכל לנסוע כ-380 ק"מ (450 בתקן האירופאי).

מדובר בנתונים טובים מעט פחות מאלו של יונדאי קונה אלקטריק, הגרסה החשמלית של רכב הפנאי - 312 ק"מ עם המצברים הבסיסיים ו-482 עם בעלי הקיבולת הגבוהה (בתקן האירופאי). יש לציין עם זאת כי הקונה הוא רכב קטן יותר.

1595273


הנירו החשמלי מציע עיצוב כמעט זהה לדגם הרגיל, אך מעט ארוך וגבוה ממנו - האורך הכללי עומד על 437.5 ס"מ (2+), הרוחב זהה (180.5 ס"מ), הגובה 156 ס"מ (1.5+) ובסיס הגלגלים זהה, 270 ס"מ. נתון משקל לא פורסם, וגם לא הספק המנוע - שצפוי לפי נתוני הקונה החשמלי לעמוד על 136 כ"ס בגרסה הבסיסית ו-204 כ"ס בבכירה.

1595272


בקונה, זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.7 שניות ולמהירות מרבית של 155 קמ"ש בגרסת הבסיס, ו-7.6 שניות ו-167 קמ"ש בגרסה הבכירה. זמן הטעינה עומד על שש שעות ועשר דקות משקע ביתי בגרסת ה-39.2 קוט"ש ותשע שעות ו-35 דקות בגרסת ה-64 קוט"ש.

ומה לגבי שיווק בישראל? בשלב זה אין תוכנית כזו. עם זאת בטלקאר, יבואנית קיה, השיבו בתגובה לפניית "אוטו" כי הם ממתינים לתחילת השיווק באירופה ומציינים כי "לכשיתאפשר, נבחן בחיוב". על-פי קיה, הופעת הבכורה של הנירו החשמלי באירופה מתוכננת לתערוכת פאריז באוקטובר הקרוב.