דאצ'יה ישראל משיקה היום (רביעי) את הדור השני של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, דאצ'יה דאסטר. דגם זה הוא החשוב ביותר במערך הדגמים של המותג בכל הקשור לחיזוק תדמיתו. 

דאצ'יה דאסטר החדש בישראל - ויש גם גרסה אוטומטית
דאצ'יה דאסטר. הדגם היוצא מימין, החדש משמאל
 
דור שני
הדור השני של דאסטר הוצג בתערוכת פרנקפורט בספטמבר 2017, שבע שנים לאחר הופעת הבכורה של הדור הראשון. הבסיס ללא שינוי – אותה רצפה B מוארכת ומורחבת של רנו – בסיס הגלגלים, 267 ס"מ, זהה, וממד האורך גדל ב-3 ס"מ, ל-434 ס"מ.
 
העיצוב החיצוני חדש לחלוטין ועדכני, ובתא הנוסעים חומרים משופרים, גוונים נוספים, סביבת נהג משופרת ומערכת מולטימדיה מקורית חדשה. אחד השינויים החשובים הוא שיפור מסוים ברשימת האבזור הבטיחותי, הכוללת כעת שש כריות אוויר (ארבע בעבר), סייען חניה והוספת ניטור שטחים מתים ומצלמה היקפית (ברמת הגימור הגבוהה). עם זאת, במבחן הבטיחות שנערך לדגם החדש על-ידי ארגון יורו NCAP, הוא קיבל 3 כוכבים (כמו הדגם הקודם) – עם 71% בהגנת על מבוגרים, 66% בהגנה על ילדים, 56% בהגנה על הולכי רגל ו-37% במערכות בטיחות.
 
דאצ'יה דאסטר החדש בישראל - ויש גם גרסה אוטומטית


דאסטר החדש יוצג כמו קודמו בשתי רמות גימור – 'לאורט' הבסיסית 'פרסטיג' המצוידת יותר. ה'לאורט' כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 7 אינץ', בקרת שיוט, חיישני תאורה וחניה, חישוקי פלדה בגודל 16 אינץ', גלגל הגה מצופה עור ועוד. ב'פרסטיג' יש בנוסף חישוקי 17 אינץ' קלים, בקרת אקלים, כניסה והנעה ללא מפתח, מערכת לניטור שטחים מתים, מערכת שמע משודרגת, מצלמה היקפית, שמשות כהות מאחור ועוד.
 
מנועים דומים
היצע המנועים בדגם החדש אינו שונה מזה הפורש ומוכר מדגמי דאצ'יה השונים. מנוע דיזל בנפח 1.5 ליטר מייצר 110 כ"ס, ומוצע עם תיבה דו-מצמדית (6 הילוכים) והנעה קדמית. הביצועים: 11.9 שניות ל-100 קמ"ש, מהירות מרבית של 171 קמ"ש, וצריכת דלק משולבת של 22.4 ק"מ/ל'. מנוע זה מוצע גם עם תיבה ידנית ( 6 הילוכים) והנעה כפולה, ונתוני הביצועים הם 12.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 169 קמ"ש.   

דאצ'יה דאסטר החדש בישראל - ויש גם גרסה אוטומטית

 
בגרסת הבנזין אותו מנוע מוגדש 1.2 ליטר המייצר 125 כ"ס והתיבה ידנית בלבד; עם הנעה קדמית בלבד והביצועים הם 10.4 שניות ל-100 קמ"ש ו-177 קמ"ש מרביים.
 
מחירים וציפיות
המחירים, ביחס לרכבי פנאי קומפקטיים, בצד הזול של הסקלה, אך גבוהים ב-5% לערך ממחירי דאצ'יה דאסטר הפורש. גרסת הדיזל עם התיבה הדו-מצמדית, תוצע ב-105,000 שקלים ברמת הגימור 'לאורט' וב-112,000 שקלים ברמת הגימור 'פרסטיג'.

דאצ'יה דאסטר החדש בישראל - ויש גם גרסה אוטומטית

 
מחיר גרסת הדיזל הידנית (הנעה כפולה) יחל ב-120,000 שקלים עבור רמת גימור 'לאורט' (היחידה לגרסה זו). גרסת הבנזין מגיעה גם היא רק ברמת גימור 'לאורט' ותעלה 90,000 שקלים.