פולקסווגן חשפה גרסת ביצועים חדשה לגולף, שתהיה ה-GTI הסדרתית החזקה ביותר. קוראים לה "TCR", והיא תוכננה בהשראת סדרת המירוצים של הגולף, שרצה תחת אותו שם. מדובר בינתיים ברכב תצוגה, אך עם סיכויים טובים להגיע לייצור סדרתי.

פולקסווגן גולף עם 290 כ


פולקסווגן גולף TCR GTI מציעה מנוע ארבעה צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר, עם 290 כ"ס ב-5,000 סל"ד ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ ב-1,600 סל"ד, לעומת 230 כ"ס ב-4,700 סל"ד ו-35.7 קג"מ ב-1,500 סל"ד ב-GTI המשווקת כיום בישראל.

ב-TCR המנוע ישודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית עם דיפרנציאל ננעל. אין אופציה לתיבה ידנית. נתוני ביצועים לא פורסמו, למעט מהירות מרבית של 264 קמ"ש (248 בדגם הרגיל). ה-GTI המשווקת בישראל מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.4 שניות.

פולקסווגן גולף עם 290 כ


מלבד תוספת הביצועים, פולקסווגן לא מתפרעת בשינויים: העיצוב זוכה לעדכון קל לטובת מראה אגרסיבי במעט, בין היתר תודות לחישוקים חדשים, פגושים עם מסיטי רוח בולטים, חצאיות וספויילר אחורי.

פולקסווגן גולף עם 290 כ


מחיר ה-TCR לא פורסם. שיווקה יחל ככל הנראה באירופה בסוף השנה, כמעין סיום לא רשמי לדור הנוכחי של הגולף. הדור השמיני של המשפחתית הקומפקטית צפוי להופיע באירופה בשנה הבאה, וגרסת GTI חדשה מספר חודשים מאוחר יותר. ומה עם שיווק בישראל? מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית פולקסווגן, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי "הנושא נמצא בבדיקה. במידה וניתן יהיה להזמין את הרכב, אנו נשווק אותו בישראל".